Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Kwiecień 04, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Piotr Żyła oferuje nam powiew świeżości i oryginalności

Ewidentnie Piotr Żyła ma duży potencjał marketingowy. To świetny zawodnik i człowiek. Problem polega na tym, że jego wizerunek w dalszym ciągu jest niestabilny. Ale na rynku na pewno jest zapotrzebowanie na taki powiew świeżości i oryginalności jaki oferuje ten skoczek narciarski.

To jednak nie jest to typowy samograj marketingowy, który w prosty sposób można dopasować czy dokleić do marki. Przykładem samograja jest np. Justyna Kowalczyk, gdzie rozpoznawalność połączona jest z wieloletnim sukcesem sportowym, z wysiłkiem, z dążeniem do celu, z atrybutami o charakterze prawie wyłącznie sportowymi.
Piotr Żyła ma rozpoznawalność, pierwsze sukcesy sportowe oraz atrybuty o charakterze „społecznym” jak: sympatyczność, otwartość, młodość - natomiast bardzo trudno byłoby go dziś dopasować do marki. Dzisiaj wizerunek Żyły, w dużym uproszczeniu, można rozpatrywać w kategorii „śmieszka o wysokiej rozpoznawalności” - pozytywnej ale wymagającej marketingowo i kreatywnie. W którym kierunku on wyewoluuje tego jeszcze nie wiemy. Być może jakaś marka chciałaby rzeczywiście użyć kogoś z tymi atrybutami do swojej reklamy, bo przecież np. kampania Plusa z Kabaretem Mumio była oparta na zabawnych scenkach rodzajowych i to było kreujące sympatię dla marki. Być może z Żyłą będzie podobnie, może to właśnie ten kierunek?
Ciężko mi na tę chwilę dopasować Żyłę do jakiejś kampanii o charakterze sportowym. Natomiast ma on ewidentnie potencjał marketingowy, ponieważ za jego rozpoznawalnością, charyzmatycznością, idą jednak realne choć dopiero pierwsze osiągnięcia sportowe.
Uważam, że zaangażowanie Żyły w reklamie, nie niesie za sobą ryzyka, że może on za dużo powiedzieć lub niekorzystnie wpłynąć na wizerunek marki. Żyła ma specyficzny kręgosłup marketingowy - mówi barwnie, ciekawie, szczerze i to jest powód, dla którego ludzie się nim interesują. Więc ktoś, kto chciałby go wykorzystać w kampanii marketingowej, nie powinien narzekać, że zachowuje się tak, jak się zachowywał. W przypadku tego sportowca mamy konkretny, jednolity kręgosłup marketingowy. Myślę, że gdyby jakaś marka użyła jego wizerunku w kampanii, to właśnie, dlatego, że on jest komunikatywny, żartobliwy, chętnie wypowiada się w mediach, czym wzbudza sympatię.

Zobacz wypowiedzi Piotra Żyły dla TVP Sport

(04.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.