Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT: Najbardziej bezstronna publicystyka w TVP 1 i Polsat News

(fot. pixabay.com)

Programy publicystyczne Polsat News i TVP 1 najlepiej realizowały kryteria misji publicznej podczas kampanii wyborczych w latach 2014 i 2015 - wynika z monitoringu przygotowanego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

KRRiT przeanalizowała programy publicystyczne nadawane w trakcie kampanii wyborczych. "Kryteria misji publicznej najlepiej wypełniały Polsat News i TVP 1" - możemy przeczytać w materiałach Krajowej Rady. "W najmniejszym stopniu kryteria te realizowała Telewizja Trwam (zapraszając wyłącznie gości ideowo bliskich stacji) oraz TVP 2" - oceniono.
Krajowa Rada zwraca też uwagę na "stałe zjawisko niskiej ekspozycji kobiet-gości w badanych audycjach" - ich liczba wahała się w zależności od kampanii między 12 a 17 proc. czasu ekspozycji.
Analiza dotyczyła audycji publicystycznych w TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN 24, Polsat News i TV Trwam podczas kampanii wyborczych (do Parlamentu Europejskiego, samorządowych, parlamentarnych i dwie tury wyborów prezydenckich) w latach 2014 i 2015.

(JM, 10.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.