Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 09, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SDP ma projekt zmian mediów publicznych - taki sam jak rząd

W spotkaniu w siedzibie SDP uczestniczył Krzysztof Czabański, wciąż członek SDP (fot.Publis)

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich przedstawiło wczoraj swój projekt zamian w ustawie o mediach publicznych. Jest on zadziwiająco zbieżny z zapowiedziami rządowymi.

Wtorkowe spotkanie w siedzibie SDP rozpoczęło się od przedstawienia tragicznej sytuacji mediów publicznych. Dziennikarka Agata Ławniczak wskazywała na patologię outsourcingu dziennikarzy do firmy Leasing Team. Zdaniem Zbigniewa Rytela, członka zarządu SDP, w mediach publicznych jest źle ze standardami zawodowymi, czego – jego zdaniem – przykładem była niedawna rozmowa Karoliny Lewickiej z ministrem kultury Piotrem Glińskim. Rytel wskazywał, że 15 lat temu Piotr Gembarowski stracił pracę za ostrą rozmowę z Marianem Krzaklewskim. Dlatego uważa, że reforma mediów publicznych to za mało. - Specjalnie używam słowa "sanacja", a nie reforma. Sanatorzy mają świadomość wagi przedsięwzięcia – mówił Rytel.
Następnie Piotr Legutko, wiceprezes SDP, przedstawił propozycje zmian w mediach publicznych wypracowane przez Stowarzyszenie. - Uważamy, że przekształcenie mediów publicznych w instytucje użyteczności publicznej jest słuszne – podkreślił Legutko. Kolejne propozycje dotyczyły tego, że zarządy mediów publicznych mają być jednoosobowe. Szefów mediów ma wyłaniać nowy organ: Rada Mediów Publicznych składająca się z trzech do pięciu osób. Zachowane mają zostać rady programowe, do których członkowie mają być rekomendowani przez organizacje obywatelskie. Nowe media publiczne mają być finansowane z opłaty audiowizualnej rozdzielanej według stałego algorytmu. - Wpływy z opłaty audiowizualnej nie mogłyby być wydawane na inne cele – podkreślił Piotr Legutko. Inną propozycją SDP jest wprowadzenie dla nadawców komercyjnych opłaty kompensacyjnej, gdyż w nowych mediach publicznych ma być mniej reklam i nadawcy komercyjni mieliby na tym korzystać.
Uczestniczący w spotkaniu Krzysztof Czabański, który jako podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego nadzoruje wprowadzenie rządowych planów w mediach publicznych, przyznał, że propozycje SDP pokrywają się w ponad 90 proc. z myśleniem osób pracujących nad nową ustawą o mediach publicznych. Janina Jankowska z Polskiego Radia pytała go, przed kim odpowiadać będzie Rada Mediów Publicznych. Czabański nie odpowiedział jej na to pytanie. A zapytany, jak media publiczne będą finansowane w okresie przejściowym, odrzekł: – Poproszę o następne pytanie. Potwierdził natomiast, że wprowadzonymi zmianami zostaną objęte Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa. Czabański przyznał, że pozostaje członkiem SDP, a o koniecznych zmianach w mediach publicznych rozmawiał wcześniej często z obecnym kierownictwem SDP, które jest zdominowane przez prawicowych dziennikarzy.
Krzysztof Czabański 4 grudnia br. poinformował na Facebooku, że projekt ustawy o mediach publicznych, który przygotował z Joanną Lichocką, Barbarą Bubulą, Elżbietą Kruk i Jarosławem Sellinem, trafi do Sejmu w tym tygodniu. Wczoraj jednak Czabański nie odpowiedział, kiedy dokładnie się to stanie.
Kogo PiS nominuje do mediów narodowych?

(MAK, 09.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.