Scripps Networks za 584 mln euro przejmuje pakiet kontrolny TVN
Grupa ITI i Grupa Canal+ poinformowały o zawarciu umowy sprzedaży pakietu kontrolnego TVN SA spółce Southbank Media Ltd, należącej do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive. ”Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale” – komentuje Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej i prezes Scripps Networks Interactive. Finalizacja transakcji spodziewana jest latem 2015 roku.
Zgodnie z warunkami transakcji, spółka N-Vision BV, która kontroluje łącznie 52,7 proc udziałów w TVN, zostanie przejęta przez spółkę Southbank Media Ltd. należącą do grupy Scripps Networks Interactive. Łączna kwota, którą nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie Canal+ to 584 mln euro. Nowy właściciel przejmie także dług spółki.
”Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, zakończyliśmy z powodzeniem sprzedaż naszego kontrolnego pakietu udziałów w Grupie TVN. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że oddajemy TVN w dobre ręce Scripps Networks Interactive” – stwierdził Bruno Valsangiacomo, prezydent, współzałożyciel i udziałowiec Grupy ITI. ”Transakcja pozwala nam na skoncentrowaniu się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce. Canal+ będzie w dalszym ciągu podtrzymywał swoje zainteresowanie rozwojem w Polsce, która jest dla Grupy drugim największym rynkiem po Francji” – dodał Bertrand Meheut, CEO Grupy Canal+.
”Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie” – skomentował Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive. „Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale” – przyznał.
Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest kolejnym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. Wcześniej, w 2011 roku powstała w Wielkiej Brytanii spółka joint-venturez BBC Worldwide na pakiet UKTV, na który składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych.
Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach.
(KOZ, 16.03.2015)