TVP urealnia cennik i obniża ceny reklam na marzec
Biuro reklamy Telewizji Polskiej prowadzi już sprzedaż czasu reklamowego na marzec. Średnia cena w cenniku głównych anten TVP w stosunku do marca ub.r spadła o 43 proc.
Obniżka to efekt polityki urealnienia cennika wprowadzonej w br. przez biuro reklamy TVP. Średniorocznie cena cennikowa ma spaść o ok. 42 proc. przy jednoczesnym obniżeniu rabatu o ok. 20 proc. W założeniu TVP zmiana ma mieć charakter neutralny zarówno dla telewizji, jak i klientów.
Najdroższą pozycją w cenniku TVP na marzec 2015 jest serial „M jak miłość” w TVP 2 i niedzielne wydanie „Wiadomości” w TVP 1. 30-sekundowy spot przy serialu kosztuje maksymalnie 53,9 tys. zł. Na tyle samo wyceniono reklamę po „Wiadomościach” (ceny bez rabatów). W pierwszym przypadku obniżka w porównaniu z marcem ub.r. wynosi 36,7 proc., w drugim – 39 proc. („Wiadomości” rok temu były droższe od serialu).
(RUT, 19.02.2015)