Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 17, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Roman Młodkowski wciąż nie przejął Orange Sport, przyszłość kanału niepewna

(fot. Marcin Obara/Press)

Nadal nie została zawarta umowa przejęcia od Orange Polska kanału Orange Sport przez spółkę RMVC, kontrolowaną przez Romana Młodkowskiego. Może to oznaczać likwidację kanału, bo z nieoficjalnych informacji wynika, że w budżecie firmy Orange na przyszły rok nie uwzględniono pieniędzy na telewizję Orange Polska. 

We wrześniu Orange Polska podpisała ze spółką RMVC warunkową umowę przejęcia produkcji programu telewizyjnego stacji. ”Jeśli zostaną spełnione wszystkie zobowiązania, umowa powinna wejść w życie w czwartym kwartale 2014 roku” – poinformowano wówczas w komunikacie.

Dotychczas umowa nie została jednak zawarta, co potwierdził rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński. Jej brak do końca roku może oznaczać nawet likwidację Orange Sport. Nieoficjalnie usłyszeliśmy, że w budżecie firmy Orange na przyszły rok nie ma już środków przeznaczonych dla telewizji. – Bez komentarza – ucina Wojciech Jabczyński. Pytany, czy tylko do końca grudnia br. obecny zespół przygotowywać będzie program Orange Sport, stwierdza: – Nie udzielamy takich informacji.

O Orange Sport nie chce rozmawiać też Roman Młodkowski. – Nie mam nic do powiedzenia – ucina Młodkowski.

W zeszłym tygodniu ”Rzeczpospolita” podała, że z Orange Polska odchodzi dyrektor ds. kontentu Dominique Lesage, który odpowiadał m.in. za kanał Orange Sport.

Firma Orange Polska (wcześniej Telekomunikacja Polska) uruchomiła kanał Orange Sport w sierpniu 2008 roku. Wspólnie z Canal+ Cyfrowym kupiła wtedy trzyletnie prawa do pokazywania piłkarskiej Ekstraklasy. W 2009 roku ruszył drugi kanał sportowy TP – Orange Sport Info. We wrześniu 2011 roku – po tym, jak nadawca utracił prawa do ligowych rozgrywek – oba kanały połączono w jeden. Obecnie stacja pokazuje m.in. polską pierwszą ligę piłki nożnej (to niższa klasa rozgrywek od Ekstraklasy) i włoską Serie A. Do obu rozgrywek Orange Sport ma prawa do końca sezonu 2014/15.

W okresie wrzesień-listopad br. Orange Sport miał 0,1 proc. udziału w rynku (0,11 proc. w grupie komercyjnej). W tym czasie największą widownię przyciągnęło wydanie programu ”Siłownia” z 12 października – oglądało je 69,1 tys. widzów (0,67 proc. udziału w rynku). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 17.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.