Biuro reklamy TVN dzieli klientów na rozwojowych, kluczowych i strategicznych
TVN Media, biuro reklamy Grupy TVN, przedstawiło klientom politykę handlową na 2015 rok. Utrzymując zasadnicze zmiany z br., wprowadzono grupy klientów i nowe rabaty.
TVN utrzyma wprowadzone w 2014 roku jednolite rabaty uzależnione od rzeczywistych wydatków, a nie pozycji rynkowej domu mediowego.
Polityka handlowa na przyszły rok zasadniczo jest podobna do tej z br., ale wprowadzono w niej modyfikacje. Biuro reklamy Grupy TVN postanowiło wprowadzić podział klientów na trzy grupy – zależnie od wysokości ich wydatków na reklamę u tego nadawcy. Domy mediowe z budżetami do 2 mln zł trafią do grupy klient rozwojowy, z budżetami od 2 mln do 17 mln zł - klient kluczowy, a powyżej 17 mln zł - klient strategiczny.
W przypadku klientów rozwojowych dotychczasowe dwa klastry (do 1 mln i 1-2 mln zł) zostaną połączone w jeden. Maksymalny rabat w tej grupie wyniesie 24 proc. Z kolei w grupie klientów kluczowych będzie siedem klastrów z rabatami od 24 do 28 proc. w pierwszym (przy budżetach 2-4 mln zł) do 45-47 proc. w siódmym (14-17 mln zł). Widełki rabatów są takie same dla głównej anteny, jak i dla kanałów z oferty Premium TV (w jej ramach Grupa TVN obsługuje również stacje innych nadawców). Rabaty w grupie strategicznej będą negocjowane indywidualnie.
TVN Media wprowadzi też dodatkowe rabaty, które będzie można otrzymać za: wczesne podpisanie umowy rocznej, deklarację kupowania wszystkich spotów z cennika, a także – w przypadku grupy klientów rozwojowych - za wysoki udział głównej anteny TVN w wydatkach reklamowych. Ponadto na głównej antenie zostaną wprowadzone nowe pakiety demograficzne.
TVP rozpoczyna sprzedaż reklam na 2015 rok.
(RUT, 16.12.2014)