Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 07, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN zapowiada wzrost wydatków na ramówkę

W trzecim kwartale br. przychody Grupy TVN wyniosły 328,49 mln zł i były o 7,12 proc. wyższe od osiągniętych w tym okresie ub.r. W sumie po trzech kwartałach br. przychody spółki wzrosły o 3,18 proc. - do 1,11 mld zł.

Zysk netto spółki w trzecim kwartale wyniósł 15,29 mln zł (wobec straty 171,38 mln zł rok temu), a raportowany wskaźnik EBITDA 90,24 mln zł (wzrost o 9,29 proc. w porównaniu z tym okresem w ub.r.). Po dziewięciu miesiącach br. Grupa TVN miała 138,81 mln zł zysku netto (rok temu: 249,43 mln zł straty) przy EBITDA 368,53 mln zł (wzrost o 9,04 proc.).

Przychody z emisji reklam stanowiły 65,9 proc. przychodów spółki w trzecim kwartale i 68,3 proc. w okresie styczeń-wrzesień br. (w analogicznych okresach ub.r. było to odpowiednio: 68,4 proc. i 69,7 proc.).

Udział Grupy TVN w zysku Onetu w trzech kwartałach br. wyniósł 3,7 mln zł (31,48 proc. mniej niż rok temu).

W samym trzecim kwartale br. przychody reklamowe Grupy TVN wyniosły 216,53 mln zł i były o 5,2 proc. wyższe od ubiegłorocznych. Wzrost wynikał z wyższych przychodów reklamowych kanałów tematycznych, głównie TVN Siedem, TTV, TVN 24, TVN Style i TVN 24 BiŚ – przychody reklamowe głównej anteny były niższe od osiągniętych rok temu.

Natomiast ze sponsoringu spółka uzyskała 31,35 mln (wzrost o 5,6 proc.) - i tu do wzrostu przyczyniły się: główny TVN i TVN 24. Wpływy Grupy od operatorów kablowych i satelitarnych spadły nieznacznie (o 0,01 proc.) do 51,53 mln zł.

- Wyniki wskazują, że nasza oferta programowa się sprawdza – stwierdził prezes TVN Markus Tellenbach na konferencji poświęconej wynikom spółki. - W pierwszej połowie przyszłego roku wydatki na program będą większe od tegorocznych – dodał w rozmowie z „Presserwisem”. - Jeśli chodzi o trzeci i czwarty kwartał 2015 roku, będziemy się jednak trzymać poziomu kosztów programowych z tego roku – zastrzegł. W drugim półroczu br. TVN przeznaczył na ramówki więcej niż w pierwszym półroczu.

Wczoraj spółka ogłosiła drugi w tym roku etap skupu akcji własnych: oferta dotyczy 7,5 mln akcji po cenie 20 zł za akcję (150 mln zł łącznych wydatków). Zwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy TVN zatwierdziło na lata 2014-2015 program skupu akcji własnych do 500 mln zł (10 proc. akcji spółki).

- Wyniki października i listopada potwierdzają nasze wcześniejsze prognozy przychodów reklamowych TVN w tym roku. Spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu – powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Nie podał prognozy na 2015 rok. - Na rynek reklamy w przyszłym roku patrzymy z optymizmem, ale jest za wcześnie, by podawać liczby – stwierdził.

 

(RUT, 07.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.