Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN wraca do bloków reklamowych między programami w niedzielne wieczory

(fot. Archiwum)

W jesiennej ramówce TVN wrócą breaki reklamowe, z emisji których stacja wcześniej rezygnowała, by zwiększyć widownię wybranych programów.

Od najbliższej niedzieli TVN będzie emitować m.in. bloki reklamowe po programie "Masterchef", a przed serialem "Lekarze" oraz między tym serialem a programem "Na językach". Oznacza to przywrócenie bloków reklamowych o tej porze w niedzielne wieczory (wciąż nie będzie breaku reklamowego przed "Masterchefem", a po "Uwadze"). Podczas emisji poprzedniej edycji "Masterchefa" jesienią ub.r. TVN zrezygnował z bloków reklamowych pomiędzy tym kulinarnym show a serialem po nim (wówczas był to "Przepis na życie") oraz przed programem "Na językach". Stacji chodzi m.in. o zatrzymanie widzów (zwykle w trakcie przerw reklamowych przełączających się na inny kanał) oraz o to, by zwiększyć przychody reklamowe przy wybranych programach. Reklama w trakcie emisji programu jest bowiem zwykle droższa (gdy nie ma przerw reklamowych między programami, jest ich więcej w trakcie programu).
- Standardem przyjętym na rynku jest, że pomiędzy programami są emitowane breaki reklamowe. Czasem z nich rezygnujemy. Tak się dzieje albo z przyczyn technicznych, jeśli jest ryzyko przekroczenia limitów reklamowych w godzinie, albo gdy chcemy zacząć program parę minut wcześniej, albo ułatwić przepływ widowni pomiędzy programami. To jednak ma sens przede wszystkim przy starcie nowego programu. Teraz to nie ma uzasadnienia. Zwłaszcza że skutkiem ubocznym jest wydłużenie breaków reklamowych w środku programu - tak tłumaczy Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
Zastosowany jesienią ub.r. zabieg zlikwidowania breaków reklamowych na pewno nie zwiększył widowni nadawanego w niedzielne wieczory "Masterchefa". Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że program jesienią ub.r. gromadził średnio 3 mln widzów - 560 tys. mniej niż rok wcześniej. Stacji udało się jednak zwiększyć przychody reklamowe przy jego emisji. Z danych cennikowych NAM wynika, że druga jego edycja emitowana właśnie rok temu zarobiła na reklamie 44,43 mln zł (w 2012 roku - 22,45 mln zł). W ub.r. reklama w "Masterchefie" we wrześniu kosztowała 73,7 tys. zł. W tym roku emisja 30-sek. spotu kosztuje 28,2 proc. mniej - 52,9 tys. zł. TVN Media obniżyło ceny w jesiennej ramówce, by zachęcić reklamodawców do kupowania reklam z cennika zamiast w pakietach GRP.
TVN nadal nie będzie emitować bloków reklamowych m.in. przed serialem "Na Wspólnej" w dni powszednie, przed filmami w piątkowe wieczory oraz przed i po nadawanym w sobotni wieczór show "Mam talent!".
Z emisji części breaków reklamowych zrezygnowała też TV Puls. Z naszych ustaleń wynika, że stacja nie nadaje ich między filmami i między serialami po godz. 20. Ten nadawca (jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie) taki zabieg stosuje tak często, jak to możliwe, bo zależy mu przede wszystkim na utrzymaniu widowni.
- Brak emisji przerwy reklamowej między programami ma sens szczególnie wtedy, gdy program, po którym stacja rezygnuje z breaku reklamowego, ma bardzo wysoką oglądalność. W ten sposób ma szansę zatrzymać większość widzów z tej grupy na kolejny program emitowany na swojej antenie i po zaangażowaniu ich w dany kontent wyemitować reklamy dopiero w trakcie programu - mówi Sergiusz Geller, tv planning & buying director w Havas Media. Jego zdaniem TVN dlatego przywrócił bloki reklamowe między programami w niedzielne wieczory, bo uznał (po dogłębnych analizach), że strata płynąca z potencjalnie utraconych widzów (a co za tym idzie niższej oglądalności reklam) będzie niższa niż korzyść z dodatkowego bloku reklamowego. - Czyli pod względem wyniku finansowego będzie to decyzja in plus - dodaje Geller.

(BG, 01.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.