TVP Info i TVN 24 wciąż dominują wśród kanałów informacyjno-publicystycznych
Największy udział w rynku wśród kanałów informacyjno-publicystycznych miał w czerwcu TVP Info. W grupie komercyjnej prowadził zaś TVN 24. Uruchomienie dodatkowych stacji w tym segmencie poprawiło wyniki nadawców.
Wśród wszystkich widzów udział TVP Info wyniósł 4,61 proc. (wobec 3,32 proc. rok temu). TVN 24 miał tu 3,36 proc. (spadek z 3,57 proc.), a Polsat News z udziałem 1,12 proc. (1,15 proc.) wypadł gorzej niż TVP Regionalna – 1,14 proc. (stacja nadaje od września ub.r.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN 24 utrzymał pierwsze miejsce z udziałem 2,72 proc. (niewielki spadek z 2,73 proc.), udział TVP Info zaś spadł do 1,3 proc. (z 1,58 proc.); Polsat News miał 0,98 proc. (0,97 proc.).
Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (4+) | |||
grupy | VI 2013 | VI 2014 | zmiana |
TVP | 3,32% | 4,61% | 1,29% |
Grupa TVN | 3,63% | 3,57% | -0,06% |
Grupa Polsat | 1,45% | 1,47% | 0,02% |
kanały oddzielnie | |||
TVP Info | 3,32% | 3,47% | 0,15% |
TVN 24 | 3,57% | 3,36% | -0,21% |
TVP Regionalna | - | 1,14% | - |
Polsat News | 1,15% | 1,12% | -0,03% |
Superstacja | 0,23% | 0,26% | 0,03% |
TVN 24 BiŚ (TVN CNBC) | 0,06% | 0,21% | 0,15% |
Polsat News+(Polsat Biznes) | 0,07% | 0,09% | 0,02% |
Zarówno spadek TVN 24 (w grupie ogólnej i – mniejszy – w komercyjnej), jak i gorszy wynik TVP Info w grupie 16-49 zrekompensowały nadawcom nowe stacje o zbliżonym profilu. W przypadku Grupy TVN był to uruchomiony 1 stycznia br. kanał TVN 24 Biznes i Świat, który w grupie komercyjnej nadrobił stratę z nadwyżką, a w ogólnej znacznie ją zredukował. W przypadku telewizji publicznej TVP Regionalna poprawiła jeszcze dobry wynik TVP Info wśród wszystkich widzów i zmieniła spadek na wzrost w grupie 16-49.
Dużego wpływu na wynik grupy nie miał tylko nadający od 9 czerwca br. Polsat News+. Trzy kanały Grupy Polsat (wliczając Superstację, pośrednio powiązaną z Grupą) wygenerowały nieznaczny wzrost.
Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (16 - 49) | |||
grupy | VI 2013 | VI 2014 | zmiana |
Grupa TVN | 2,83% | 2,94% | 0,11% |
TVP | 1,58% | 1,86% | 0,28% |
Grupa Polsat | 1,14% | 1,15% | 0,01% |
kanały oddzielnie | |||
TVN 24 | 2,73% | 2,72% | -0,01% |
TVP Info | 1,58% | 1,30% | -0,28% |
Polsat News | 0,97% | 0,98% | 0,01% |
TVP Regionalna | - | 0,56% | - |
TVN 24 BiŚ (TVN CNBC) | 0,10% | 0,22% | 0,12% |
Superstacja | 0,09% | 0,10% | 0,01% |
Polsat News+(Polsat Biznes) | 0,08% | 0,07% | -0,01% |
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 03.07.2014)