Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Info i TVN 24 wciąż dominują wśród kanałów informacyjno-publicystycznych

Największy udział w rynku wśród kanałów informacyjno-publicystycznych miał w czerwcu TVP Info. W grupie komercyjnej prowadził zaś TVN 24. Uruchomienie dodatkowych stacji w tym segmencie poprawiło wyniki nadawców.

Wśród wszystkich widzów udział TVP Info wyniósł 4,61 proc. (wobec 3,32 proc. rok temu). TVN 24 miał tu 3,36 proc. (spadek z 3,57 proc.), a Polsat News z udziałem 1,12 proc. (1,15 proc.) wypadł gorzej niż TVP Regionalna – 1,14 proc. (stacja nadaje od września ub.r.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN 24 utrzymał pierwsze miejsce z udziałem 2,72 proc. (niewielki spadek z 2,73 proc.), udział TVP Info zaś spadł do 1,3 proc. (z 1,58 proc.); Polsat News miał 0,98 proc. (0,97 proc.).

 

Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (4+)
grupy VI 2013 VI 2014 zmiana
TVP 3,32% 4,61% 1,29%
Grupa TVN 3,63% 3,57% -0,06%
Grupa Polsat 1,45% 1,47% 0,02%
kanały oddzielnie      
TVP Info 3,32% 3,47% 0,15%
TVN 24 3,57% 3,36% -0,21%
TVP Regionalna - 1,14% -
Polsat News 1,15% 1,12% -0,03%
Superstacja 0,23% 0,26% 0,03%
TVN 24 BiŚ (TVN CNBC) 0,06% 0,21% 0,15%
Polsat News+(Polsat Biznes) 0,07% 0,09% 0,02%

Zarówno spadek TVN 24 (w grupie ogólnej i – mniejszy – w komercyjnej), jak i gorszy wynik TVP Info w grupie 16-49 zrekompensowały nadawcom nowe stacje o zbliżonym profilu. W przypadku Grupy TVN był to uruchomiony 1 stycznia br. kanał TVN 24 Biznes i Świat, który w grupie komercyjnej nadrobił stratę z nadwyżką, a w ogólnej znacznie ją zredukował. W przypadku telewizji publicznej TVP Regionalna poprawiła jeszcze dobry wynik TVP Info wśród wszystkich widzów i zmieniła spadek na wzrost w grupie 16-49.
Dużego wpływu na wynik grupy nie miał tylko nadający od 9 czerwca br. Polsat News+. Trzy kanały Grupy Polsat (wliczając Superstację, pośrednio powiązaną z Grupą) wygenerowały nieznaczny wzrost.

Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (16 - 49)
 grupy VI 2013 VI 2014 zmiana
Grupa TVN 2,83% 2,94% 0,11%
TVP 1,58% 1,86% 0,28%
Grupa Polsat 1,14% 1,15% 0,01%
kanały oddzielnie      
TVN 24 2,73% 2,72% -0,01%
TVP Info 1,58% 1,30% -0,28%
Polsat News 0,97% 0,98% 0,01%
TVP Regionalna - 0,56% -
TVN 24 BiŚ (TVN CNBC) 0,10% 0,22% 0,12%
Superstacja 0,09% 0,10% 0,01%
Polsat News+(Polsat Biznes) 0,08% 0,07% -0,01%

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 03.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.