Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 09, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 w standardowej rozdzielczości zniknie z telewizji naziemnej

Telewizja Polska zakończy 27 kwietnia emisję naziemną Programu 1 w standardowej rozdzielczości. Wcześniej, 15 marca, nadawca wyłączył standardową wersję Programu 2. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że dostęp do tej stacji straciło wtedy ok. 120 tys. gospodarstw domowych.

Obecnie na pierwszym multipleksie (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej TVP ma dwie stacje: TVP ABC oraz wersję standardową (SD) TVP 1 – przy czym obie główne anteny telewizji publicznej w wysokiej rozdzielczości nadają z MUX 3. Kanał dziecięcy TVP ABC wygrał konkurs prowadzony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, ale Jedynka może zostać na MUX 1 tylko do 27 kwietnia (wtedy kończy się rezerwacja). Potem stacja będzie dostępna już tylko w HD.
- Po tym jak 15 marca wyłączyliśmy TVP 2 w SD, część widzów mających stare telewizory i nieodpowiednie dekodery dzwoniła z pytaniami, dlaczego zniknęła Dwójka – przyznaje Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Część dekoderów, dzięki którym posiadacze starszych modeli telewizorów mogą odbierać sygnał naziemny, nie obsługuje bowiem kanałów w wysokiej rozdzielczości. Przedstawiciele rynku mediów audiowizualnych szacują, że telewizorów z najtańszymi dekoderami, najczęściej od producentów z Dalekiego Wschodu, może być ok. 100 tysięcy.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że TVP obliczyła, iż po 15 marca dostęp do sygnału TVP 2 straciło ok. 120 tys. gospodarstw domowych. Z początkiem kwietnia ta liczba zaczęła się zmniejszać. Według danych Nielsen Audience Measurement w okresie 15 marca – 7 kwietnia średnia dobowa widownia Dwójki wynosiła 615 tys. osób – o 16 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. Dla porównania TVP 1 stracił w tym czasie 20 proc. widzów (obecna średnia widownia Jedynki to 825 tys. osób), Polsat - 4 proc. widzów (średnia widownia 845 tys.), a TVN – 10 proc. (średnia 825 tys.).
TVP wydała wczoraj komunikat informujący, że osoby, które między sierpniem 2011 roku a kwietniem br. kupiły telewizor lub dekoder DVB-T bez możliwości odbioru programów HD, mogą zwrócić ten sprzęt. „Prawną podstawą reklamacji jest brak rzetelnej informacji ze strony sprzedającego” - czytamy w oświadczeniu Telewizji Polskiej. Zgodnie z obowiązującą od sierpnia 2011 roku ustawą o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej (art. 6) sprzedawca musi poinformować klienta o parametrach sprzętu. Wymiana jest możliwa, jeśli sprzedawca nie ma podpisanego przy zakupie oświadczenia klienta, że ten został powiadomiony o ograniczonych parametrach technicznych kupowanego telewizora lub dekodera.

(RUT, 09.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.