Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 23, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen nie podaje już danych o oglądalności TV Trwam

Nielsen Audience Measurement nie podaje danych o oglądalności stacji telewizyjnych, których nie ma w prowadzonym przez tę firmę Reference Center - centrum rozpoznawania sygnatur cyfrowych.

Jak podaje firma badawcza, największe stacje telewizyjne, których rzecz dotyczy, to: TV Trwam, Mango 24, Fashion TV, TV5, ESPN (z końcem czerwca wycofuje się z Europy poza Wielką Brytanią i Irlandią), CNN, TVE, RTL, BBC World i Bloomberg.
Reference Center rozpoznaje każdą telewizję po dźwięku i umożliwia zbieranie danych oglądalności ze wszystkich gospodarstw domowych, niezależnie od tego, w jaki sposób odbierają one sygnał telewizyjny. W przypadku stacji, które nie wykupują miejsca w Reference Center, firma badawcza ma tylko informację o widzach oglądających sygnał analogowy – z analogowej telewizji naziemnej lub analogowych kablówek. A ponieważ obie formy dystrybucji sygnału odchodzą już do przeszłości, wyniki oglądalności takich telewizji stały się niemiarodajne i Nielsen zaprzestał ich publikowania.
Mango 24 należy do Grupy TVN. Nadawca nie umieszcza stacji w Reference Center, bo to kanał zarabiający na telesprzedaży, a nie na reklamach.
Od TV Trwam, która ubiega się obecnie o miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy będzie zabiegać o dane o oglądalności.

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.