Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 28, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Visa i MasterCard planują sprzedawać historię swoich klientów

Śladem naszych transakcji będą podążać marketingowcy

Najwięksi operatorzy kart płatniczych tworzą bazę z informacjami o tym, gdzie i co kupują ich klienci – podał ”The Wall Street Journal”. Za takie dane marketingowcy są gotowi płacić fortunę.

O sprawie pisze ”Dziennik Gazeta Prawna”. Z historii zakupów będzie można wyczytać, w jakich restauracjach klient jada, jak dużo tankuje paliwa, czy w jakich hotelach nocuje. ”Historia zakupów pozwala na stworzenie o wiele bardziej precyzyjnego mecha­nizmu targetowania” - komen­tuje Susan Grossman z Ma­sterCard. Od po­czątku roku MasterCard pro­wadzi rozmowy na ten temat z operatorami giełd danych cyfrowych - BlueKai i Exelate.
Z kolei Visa w kwietniu br. złożyła wniosek do urzędu patentowego o objęcie ochroną technologii pozwalającej two­rzyć profile użytkowników kart kredytowych nie tylko w opar­ciu o dane o historii zakupów, lecz także informacje z sieci społecznościowych czy firm ubezpieczeniowych.
Jak zapewniają przedstawi­ciele Visy i MasterCard, klienci wyrażają zgodę na przetwarzanie danych do celów marke­tingowych, kiedy ubiegają się o kartę płatniczą.

 

(28.10.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.