Polskie Linie Lotnicze LOT i DDB&tribal kończą współpracę
Podpisana w 2010 roku umowa między Polskimi Liniami Lotniczymi LOT a agencją DDB&tribal została rozwiązana za porozumieniem stron.
Jak zapewnia Adrian Kubicki, p.o. rzecznik prasowy PLL LOT, decyzja o zakończeniu współpracy nie ma drugiego dna. - Po pięciu latach współpracy, dla dobra naszej marki, chcemy się rozejrzeć za innymi możliwościami na rynku - zapewnia Kubicki.
Kubicki przyznaje, że trwają już poszukiwania nowego partnera reklamowego dla PLL LOT. Nie jest to jeszcze przetarg, lecz na razie przegląd rynku, który ma się zakończyć sporządzeniem listy przetargowej. Wtedy do wybranych agencji trafi brief przetargowy. - Myślę, że lista tych agencji będzie gotowa do końca roku - mówi Kubicki. Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że już w ubiegłym tygodniu do kilku agencji trafił tzw. NDA (non-disclosure agreement - umowa o poufności), którego podpisanie jest wstępem do zaproszenia do przetargu.
Współpraca w ramach dotychczasowej umowy zakończy się 31 grudnia, do tego czasu wspólne projekty będą wygaszane. Zrealizowane wspólnie kampanie zdobyły wiele prestiżowych nagród na polskich i międzynarodowych konkursach: Facebook Awards, Effie Awards, KTR, Mixx Awards i Webstar Festival.
PLL LOT na 2016 rok planuje m.in. rozbudowę siatki połączeń krótko- i dalekodystansowych. Zadaniem agencji reklamowej będzie m.in. odświeżenie i umiędzynarodowienie marki oraz wdrożenie nowej strategii komunikacji.
(AMS, 30.11.2015)