Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Porażka polskich agencji na Epica Awards (wideo)

Nagrodę w nowej kategorii Creative Technology dostała Young & Rubicam FMS za pomysł „More than a sign”.

Podczas wczorajszej gali 29. edycji międzynarodowego konkursu reklamowego Epica Awards żadna z 21 prac zgłoszonych z Polski nie otrzymała nagrody. Na konkurs zgłoszono łącznie 3720 prac, z czego co trzecia przeszła preselekcję i trafiła na short listę. Udało się to tylko czterem polskim pracom, ale żadna z nich ostatecznie nie zdobyła nagrody w swoich kategoriach.

Złote nagrody Epica Awards są przyznawane przez jurorów. Srebrne i brązowe - na podstawie przyznanych punktów (prace są oceniane w skali 1-10).
Na short liście Epiki znalazły się: w kategorii Mobile Social Networking - 180heartbeats + Jung von Matt z kampanią dla Nike - Nike Air Zoom Structure 18 - pt. "Zaplanuje nieoczekiwane" (zdobyła 5,73 punktu, zwycięzca zdobył 7,33 punktu), w kategorii Online & Viral Film - Lvov za kampanię "Ostatnia Butelka" dla J.A. Baczewski (zdobyła 5,70 punktu, zwycięzca - 7,33 punktu), w kategorii Retail Services agencję Bardzo nominowano dwukrotnie za kampanię dla Allegro pt. "A ty? Czego szukasz?" (filmy zdobyły po 4,60 i 4,62 punku, zwycięzca - 6,95 punktu).
Grand Prix konkursu w kategorii Film otrzymała praca agencji Watts Of Tokyo INC., zrealizowana dla marki kosmetyków Shiseido, pt. „High School Girl?”. W reklamie pokazano, jak za pomocą odpowiednich kosmetyków cała klasę chłopców można przemienić w piękne nastolatki.
Za najlepszą kampanię reklamy zewnętrznej została uznana praca Demner, Merlicek & Bergmann pt. „Mini Traffic lights”, gdzie kolor samochodu na billboardzie zmieniał się w zależności od światła dla kierowców.
Najlepsza kampania prasowa to zdaniem jury działania dla sieci John Lewis, autorstwa adamandeveDDB, pokazujące za pomocą przypominających statki przedmiotów otwarcie nowych departamentów w oddziale w Southampton.
Złoto w kategorii Digital otrzymała kampania "Taste the translation" autorstwa J.Walter Thompson Amsterdam, zgłoszona do kategorii Consumer direct, ale głosami jurorów przeniesiona został do Online & Viral Films. Film reklamuje internetowy serwis do tłumaczeń ElaN. Zestawia jego skuteczność z popularniejszym Google Translator. Oba serwisy musiały się uporać z przetłumaczeniem z japońskiego przepisu na danie sushi. Kucharz w obu przypadkach stosował się dosłownie do tłumaczenia, co w przypadku Google Translatora spowodowało, że danie nie nadawało się do jedzenia.
Złotą nagrodę w nowej kategorii Copywriting & Storytelling dostały dwie agencje: Publicis London za kampanię społeczną pt. "The other side of the story” zachęcającą do przyjmowania na nocleg nastoletnich bezdomnych (tekst reklamy można było przeczytać na dwa sposoby, w zależności od tego, z której strony się na nią patrzyło: albo jako zachętę do pomagania, albo tłumaczenie, dlaczego tego nie robimy) oraz Leo Burnett Beirut, za antypiracką kampanię zrealizowaną dla Virgin Radio (pokazywała, jak bolesny jest proces tworzenia muzyki - hasło: ”Gdybyś to wiedział, to byś jej nie kradł”).
Też w nowej kategorii Humor in Advertising nagrodzona została kampania Publicis Pixelpart pt. „St. Pauli Peeback” pokazująca, jak mieszkańcy tej popularnej dzielnicy Hamburga uporali się z turystami bawiącymi się w barach i sikającymi na ulicy (wykorzystano specjalną farbę, która brudzi buty sikającego).
Przyznawaną po raz pierwszy nagrodę w nowej kategorii Creative Technology dostała Young & Rubicam FMS za pomysł „More than a sign” - stworzenie hologramu mężczyzny na wózku inwalidzkim, który nie pozwalał zaparkować na miejscu dla inwalidy temu, kto nie miał do tego prawa.
Ponadto Epica jako pierwszy z festiwali uruchomił kategorię konkursową Virtual Reality - złoto dostała w niej agencja Rethink za pomysł ustawienia na wybrzeżu Kanady lunet, które zamiast pięknych widoków morza pokazywały obraz po zatonięciu tankowca z ropą naftową.
Specjalną, przyznawaną po raz drugi nagrodę Brand Tribute za konsekwentnie kreatywne reklamy otrzymała marka Hornbach, sieć niemieckich marketów budowlanych (Hornbach zdobył 13 nagród Epica Awards w ciągu ostatnich pięciu lat).
Gdy trzy lata temu konkurs Epica został przejęty przez właściciela archiwum Adforum Maydream, przyjął nową formułę - jury obradowało w Berlinie, a w konkursie były oceniane prace z całego świata, a nie tylko z Europy. W 40-osobowym jury zasiadali niezależni dziennikarze zajmujący się tematyką marketingu i reklamy. Polskę w jury reprezentował miesięcznik "Press".
Częścią Epiki była też konferencja na temat mediów i kreatywności, zatytułowana "Cretive circle".

(AMS, 20.11.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.