ARR planuje siedem przetargów na promocję polskiej żywności za granicą
(fot. freerangestock.com)
Agencja Rynku Rolnego na przełomie stycznia i lutego ogłosi przetargi na kampanie promujące polskie produkty za granicą.
Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji żywności Agencji Rynku Rolnego, wyjaśnia, że będą to przetargi związane z rosyjskim embargiem na polskie produkty - wszystkie kampanie mają być realizowane na zagranicznych rynkach, przede wszystkim na Wschodzie i w Azji. - Działaniami obejmiemy wiele rynków, między innymi Chiny i Afganistan - zapowiedział Kondraciuk. - Obecnie negocjujemy z Unią Europejską wielkość budżetów, jakie będą przeznaczone na promowanie polskiej żywności. Dlatego jeszcze się wstrzymujemy z ogłoszeniem tych przetargów, bo chcemy mieć jasność, jakimi środkami dysponujemy, nim zaangażujemy czas i know-how agencji.
Działania mają być związane z promocją polskich warzyw i owoców, a także mięsa wieprzowego oraz drobiowego. Przetargów ma być co najmniej siedem - na promocję różnych produktów w różnych regionach. Szczegóły mają być znane pod koniec stycznia.
(AMS, 01.12.2014)