Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nawet pół miliona zł wart jest udział Michała Kwiatkowskiego w reklamie

Udział Michała Kwiatkowskiego w reklamie wart jest już kilkaset tysięcy złotych

Potencjał marketingowy Michała Kwiatkowskiego błyskawicznie wzrósł po tym, jak w niedzielę został on mistrzem świata w kolarstwie zawodowym. Zdaniem specjalistów od marketingu sportowego Kwiatkowski za udział w reklamie może dostać od 300 do 500 tys. zł.

W niedzielę 28 września Michał Kwiatkowski został w hiszpańskiej Ponferradzie mistrzem świata w kolarskim wyścigu ze startu wspólnego. Kwiatkowski jako pierwszy Polak osiągnął taki sukces w kolarstwie zawodowym, wcześniej wicemistrzem świata w 2000 roku był Zbigniew Spruch.

W tym roku największym sukcesem polskiego kolarza były dwa wygrane etapy wyścigu Tour de France i zdobycie koszulki dla najlepszego "górala" przez Rafała Majkę. Majka szybko znalazł swoją szansę w reklamie, promuje samochód Citroën. Zdaniem specjalistów tak samo stanie się z mistrzem świata w kolarstwie Michałem Kwiatkowskim, który wkrótce może zostać ambasadorem którejś z marek.

- Uważam, że potencjał marketingowy Kwiatkowskiego po zwycięstwie gwałtownie wzrósł. Choć tak naprawdę trudno to ocenić, ponieważ był on w środowisku sportowym wcześniej rozpoznawalny i teoretycznie lepiej zapowiadający się niż Rafał Majka - ocenia Grzegorz Kita, CEO Sport Management Polska. Jego zdaniem potencjał marketingowy Kwiatkowskiego wzrósł również z powodu sukcesów Majki: - Szlak Kwiatkowskiemu przetarły sukcesy Majki w Tour de France i Tour de Pologne, które skupiły zainteresowanie polskich odbiorców na kolarstwie. Na tej bazie o wiele bardziej został zauważony sukces Kwiatkowskiego - dodaje Kita.

Jego zdaniem za udział w reklamie sportowiec może dostać 300 tys. zł, ale kwota ta jest uzależniona od dalszych sukcesów.

Również Damian Raciniewski, prezes zarządu Business Sport Solutions, uważa, że zwycięstwo Kwiatkowskiego spowodowało, że potencjał marketingowy kolarza znacznie wzrósł. Jednak on wyżej ocenia reklamowy koszt sportowca: może dostać od 300 do 500 tys. zł. - Do tej pory Michał Kwiatkowski był znany wśród sympatyków kolarstwa, czy fanów sportu, myślę, że teraz mówią o nim wszyscy, jest rozpoznawalny z imienia i nazwiska - uważa Raciniewski.

Co mógłby promować? - Marki związane z kolarstwem, napoje izotoniczne, produkty związane ze zdrowym odżywaniem - wymienia Raciniewski.

(DR, 03.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.