Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 30, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bank Zachodni WBK z tytułem Pozytywnej Marki

(fot. Piotr Król/Press)

Bank Zachodni WBK zdobył tytuł Pozytywnej Marki, przyznany w ramach VII edycji badania Top Marka. We wszystkich dotychczasowych edycjach tego badania, realizowanego przez "Press" i Press-Service Monitoring Mediów, zajmował pierwsze miejsce w swojej branży pod względem wydźwięku wymieniających go tekstów prasowych.

Badanie Top Marka wskazuje dziesięć branż, o których najczęściej piszą dziennikarze prasowi, a w każdej z tych branż pięć najczęściej wymienianych przez nich brandów. Tworzą one ranking, w którym uszeregowane są ze względu na: liczbę, zasięg i wydźwięk poświęconych im publikacji. W siódmej edycji Top Marki w branżowych rankingach zwyciężyły marki: Volkswagen (motoryzacja), PGE Polska Grupa Energetyczna (energetyka), TVN (telewizja), Orlen (sieci stacji paliwowych), PKO Bank Polski (banki), T-Mobile (telekomunikacja), Biedronka (sieci handlowe), PZU (ubezpieczenia), RMF FM (radio), Red Bull (art. spożywcze). Ranking powstał na bazie 315 tys. wyselekcjonowanych materiałów prasowych z ok. tysiąca monitorowanych gazet i czasopism.
Po raz pierwszy przyznano też tytuł Pozytywnej Marki brandom, które w poprzednich i bieżącej edycji Top Marki uzyskiwały najlepsze wyniki, jeśli chodzi o wydźwięk wzmiankujących o nich tekstów. Najlepsza pod tym względem okazała się marka BZ WBK (pierwsze miejsce pod względem liczby punktów za wydźwięk w siedmiu kolejnych rankingach w branży bankowej), dalej uplasowały się: Auchan (sieci handlowe) i Plus (telekomunikacja), które miały najwięcej punktów za wydźwięk w pięciu edycjach rankingu w swoich branżach, oraz Néstle, która była najlepsza pod względem wydźwięku czterokrotnie.
W raporcie „Top Marka” (dodatek specjalny do październikowego wydania „Press”) znaleźć można omówienie wyników analizy dla każdej z branż i analizę ilościowo-jakościową materiałów o pięciu najczęściej i najlepiej opisywanych brandach, wzbogaconą o część internetową. Prezentuje ona wyniki analizy ilościowej dziennikarskich publikacji online z 20 tys. źródeł internetowych (adresy WWW). Obie analizy – prasowa i internetowa – objęły materiały opublikowane w okresie od lipca 2013 do czerwca 2014 roku.
Badanie Top Marka realizują miesięcznik „Press” i Press-Service Monitoring Mediów.

(30.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.