Pierwsze nagrody dla polskich agencji na festiwalu Cannes Lions
Grand Prix w kategorii Direct zdobyła agencja OgilvyOne za kampanię ”Magic of flying” zrealizowaną dla British Airways. (http://www.press.pl)
Podczas wczorajszej gali konkursu Cannes Lions statuetki w kategorii PR Lions odebrały dwie dwie polskie agencje: srebro trafiło w ręce Ogilvy & Mather Poland, a brąz powędrował do Cheil Poland.
W ramach nagrodzonej srebrnym Lwem kampanii Ogilvy & Mather Poland na rzecz czystości języka polskiego, pt. "Język polski jest ą, ę", w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego z prasy, portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych zniknęły znaki diakrytyczne. W spotach polscy artyści śpiewali swoje kultowe przeboje pomijając polskie znaki.
Brąz w kategorii w kategorii PR Lions odebrała agencja Cheil Poland za kampanię społeczną "Bardzo Dobre Maniery", przygotowaną dla Polskiego Czerwonego Krzyża w ramach programu "Godne Dzieciństwo". Projekt polegał na stworzeniu nowego dobrego obyczaju w restauracjach - zostawiania przez klientów datków na zakup posiłków dla niedożywionych dzieci.
Do konkursu w kategorii PR polskie agencje zgłosiły w sumie 14 prac.
W konkursie PR Lions Grand Prix otrzymała Creative Artists Agency za kampanię "The Scarecrow" dla Chipotle.
Grand Prix w kategorii Direct zdobyła agencja OgilvyOne za kampanię ”Magic of flying” zrealizowaną dla British Airways.
W kategorii Creative Effectiveness główną nagrodę otrzymała australijska agencja McCann Melbourne, która na zlecenie V/Line przygotowała kampanię ”Guilt Trips”.
W konkursie Promo & Activation Lions zwyciężyła londyńska agencja Adam & Eve/DDB’s za bożonarodzeniową kampanię "Sorry I spent it on myself" dla Harvey Nichols.
We wtorek ogłoszone zostaną krótkie listy w kategoriach: Cyber, Design, Product Design i Radio.
(LL, DR, 16.06.2014)










