Zobacz najciekawsze reklamy przy Super Bowl 2014 (wideo)
Ponad 30 reklamodawców wykupiło czas w blokach reklamowych przy meczu Super Bowl, który minionej nocy został rozegrany w New Jersey.
Tradycyjnie największym reklamodawcą był koncern piwowarski Anheuser-Busch InBev, którego spoty pojawiły się w blokach przy każdej z kwart spotkania.
Spośród branż w tym roku najliczniej reprezentowana była motoryzacja - przy Super Bowl promowały się marki: Chevrolet, Hyundai, Toyota, Volkswagen, Audi, Jaguar, Kia i Chrysler.
Finał ligi futbolowej NFL jest najważniejszym sportowym i telewizyjnym wydarzeniem w USA - w ub.r. jego średnia widownia wyniosła 108,4 mln osób, a w 2012 - rekordowe 111 mln osób.
W br. cena za emisję 30-sekundowego spotu przy meczu osiągnęła najwyższy poziom w historii i wynosiła średnio 4 mln dol.
Po raz pierwszy w historii Super Bowl wygrała drużyna Seattle Seahawks.
(LL, 03.02.2014)