Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 30, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jakub Błaszczykowski twarzą McDonald's przed Euro 2012

Jakub Błaszczykowski jest piłkarzem Borusii Dortmund i reprezentacji Polski

Jakub Błaszczykowski, piłkarz reprezentacji Polski i klubu Borussia Dortmund, został twarzą polskiej kampanii McDonald's przed Euro 2012. Tegoroczny budżet marketingowy firmy będzie największy w jej 20-letniej historii w Polsce - na samą komunikację związaną z Euro 2012 wyda ona kilkanaście milionów złotych.

Błaszczykowski będzie wspierał program "Dziecięca Eskorta McDonald's". To cykliczna i globalna akcja McDonald's polegająca na wyprowadzaniu zawodników przez dzieci na murawę stadionu. W trakcie Euro 2012 na boiska, podczas różnych meczów, w roli asysty wyjdzie ponad 200 dzieci z całej Polski.
W programie wezmą udział dzieci w wieku 6-10 lat, wylosowane spośród tych, których nazwiska znajdą się na wypełnionych w dniach 6 lutego-4 marca br. formularzach zgłoszeniowych. Formularze rodzice będą mogli wrzucać do specjalnych urn ustawionych w lokalach McDonald’s. Z każdej restauracji zostanie wylosowana dwójka dzieci, które powalczą o finałową 200.
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, McDonald's Polska rozważał przedłużenie współpracy przy "Dziecięcej Eskorcie" z Arturem Borucem, ambasadorem programu w latach 2006 i 2008. Zrezygnował jednak z tego pomysłu, bo Boruc nie grał ostatnio w reprezentacji. Firma brała pod uwagę również kandydatury Wojciecha Szczęsnego (ma być twarzą Pepsi) i Roberta Lewandowskiego (jest twarzą Gillette). Inni reprezentanci Polski odpadli na etapie wstępnych badań marketingowych.
Akcję "Dziecięca Eskorta McDonald's" ma wspierać szeroka kampania promocyjna, której głównym elementem będzie program telewizyjny relacjonujący zmagania dzieci o miejsce w finałowej grupie. Planowana jest również emisja 30-sekundowych spotów reklamowych z udziałem Jakuba Błaszczykowskiego w największych stacjach telewizyjnych. Spot przygotowała agencja DDB według oryginalnego polskiego scenariusza. Reklamę telewizyjną uzupełni promocja w prasie i Internecie. Działania w Internecie przygotowała agencja Tribal DDB. Media do kampanii kupił dom mediowy Macroscope OMD. Działania wsparte zostaną promocją z wykorzystaniem fan page McDonald’s na Facebooku (przygotowała ją agencja 24/7 Digital). Za działania PR odpowiada agencja Twenty Four Seven PR.
Ponadto na czas Euro 2012 McDonald's postawi w Strefie Kibica przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie dwukondygnacyjną restaurację, gdzie będzie sprzedawać zarówno produkty ze standardowej oferty, jak i przygotowane specjalnie z myślą o mistrzostwach Europy w piłce nożnej. W strefie dla mediów na Stadionie Narodowym powstanie kawiarnia McCafe.
McDonald's jest oficjalnym sponsorem Euro 2012. (TW)

(30.01.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.