Facebook rezygnuje z partnerstwa strategicznego ARBOinteractive
Grupa ARBOinteractive, dotychczas partner strategiczny Facebooka w Polsce w zakresie sprzedaży reklam, straciła ten status i stała się jedynie preferowanym partnerem serwisu.
Jako partner preferowany ARBOinteractive świadczy usługi w zakresie planowania strategii reklamowych, prowadzenia kampanii, tworzenia oraz obsługi aplikacji w serwisie, a także emisji kampanii w modelu Marketplace Ads (poza stroną główną). Nie może natomiast oferować reklam w modelu Premium Ads, czyli na stronie głównej portalu.
Przez ostatni rok grupa ARBOinteractive (część ARBOmedia) wypracowała reklamowy sukces Facebooka w Polsce. Kolejnym krokiem serwisu jest jednak samodzielna sprzedaż powierzchni reklamowej. – Facebook doszedł do etapu, w którym nie potrzebuje bezpośredniego brokera reklamy – mówi Wojciech Kałużny, sales director w ARBOinteractive.
Także Joanna Kazak, doradca strategiczny dla klientów Mindshare, ocenia, że marka FB jest na tyle silna, że nie potrzebuje już wsparcia lokalnej sieci reklamy. – Dziwi jedynie fakt, że Facebook, decydując się na samodzielną działalność i mając tyle czasu na jej przygotowanie, nie ma jeszcze w pełni rozwiniętych struktur sprzedażowych w Polsce. Może to powodować niepotrzebny chaos komunikacyjny w fazie przejściowej – ocenia Kazak.
W związku ze zmianą dział powierzchni sprzedaży reklamowej na portalu społecznościowym Facebook w ARBOinteractive – Facebook Now - zostaje przekształcony w dział sprzedaży mediów społecznościowych. Oferuje on tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji w social media oraz prowadzenie kampanii reklamowych nie tylko w Facebooku, ale także w serwisach Twitter czy YouTube.
AT