Saatchi & Saatchi Agencją Roku Polskiego Konkursu Reklamy KTR
21.04.2008, 21:06
12 złotych, 23 srebrnych i 39 brązowych statuetek wręczono wczoraj podczas gali piątej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2008.
Najwięcej złotych statuetek (cztery) odebrała agencja Saatchi & Saatchi, która została także Agencją Roku. Nagrodę dla Domu Produkcyjnego Print Roku zdobył – Photo-Shop, a Domem Produkcyjnym Tv/film Roku został – Platige Image. Te wyróżnienia w ramach Polskiego Konkursu Reklamy KTR przyznawano po raz pierwszy. Saatchi & Saatchi zdobyła złotą statuetkę w kategorii Reklama tv/radio za spot radiowy promujący koncerty chopinowskie w Łazienkach Królewskich pt. ”Marsz pogrzebowy Chopina” (klientem była Stołeczna Estrada). Agencja ta zwyciężyła także w kategorii Reklama print za reklamę outdoorową proszku do prania Ariel Color (Procter & Gamble) pt. ”Witraże” i za reklamę prasową Ariela pt. ”Sterylny zestaw do prania”. Za pracę pt. ”Witraże” Saatchi & Saatchi zdobyła złoto w kategorii Active advertising. Złotą statuetkę w kategorii Reklama print otrzymała także agencja McCann Erickson Polska za serię reklam outdoorowych pt. ”Sofa, Taras, Samochód” przygotowanych dla JazzRadio. W kategorii Graphic design złoto przypadło agencji Brain za logo i identyfikację wizualną dla marki Play. W kategorii Ilustracja złotą statuetkę wręczono Platige Image za serial animowany pt. ”Niezły kanał” (Canal+ Cyfrowy). W kategorii Active advertising złoto odebrała agencja DDB za reklamą społeczną na rzecz pisania listów pt. ”Kobiety w więzieniach” (Amnesty International). W kategorii Media interaktywne złota statuetka przypadła agencji 180heartbeats za pracę pt. ”Wyobraź sobie że jesteś księgową” promującą monitor Samsung Electronics Polska. W kategorii Fotografia złota otrzymały: Photoby za prace pt. ”Kim Jong Il” i ”Robert Mugabe” dla Amnesty International i Photo–Shop za pracę pt. ”Czarnobyl” dla Czerwonego Krzyża. Za fotografię pt. ”Alegorie i Makabreski” złotem został nagrodzony także fotograf Andrzej Dragan. Lista wszystkich nagrodzonych w serwisie specjalnym o KTR. – Ten rok był bardzo słaby pod względem poziomu zgłoszonych prac. Dlatego nie przyznano złota wśród reklam telewizyjnych i w kategorii Kampania. Ta kategoria, która jest drugi rok z rzędu nadal jest niezdefiniowana – ocenia Michał Nowosielski, dyrektor kreatywny Gruppa66 Ogilvy, juror w kategoriach Reklama tv/radio i Kampania. Wczoraj rozstrzygnięto także polską edycję Young Creatives. Zwycięzcy pojadą na festiwal reklamowy Cannes Lions. Są to teamy kreatywne: Jakub Kempny i Piotr Chrobot oraz programista Maciej Maliborski z Saatchi & Saatchi (Cyber), Sebastian Ścigalski i Agnieszka Starzyńska z Grupy Eskadra (Print) oraz Karina Hauer i Marcin Nowakowski z Gruppa66 Ogilvy (Film). Tytuł Reklamodawcy Roku w tym roku przypadł firmie Canal + Cyfrowy. Polski Konkurs Reklamy KTR organizują Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.(MAZ, 21.04.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










