Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 27, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Piotr Najsztub w reklamie marki Lipton

Piotr Najsztub, który publikuje w tygodniku "Przekrój" i dwutygodniku Viva!" (oba tytuły Edipresse Polska SA), weźmie udział w kampanii reklamowej herbat Lipton (Unilever Polska SA). Oprócz niego w reklamie wystąpią: wokalistka Kayah, restauratorka Magda Gessler i muzyk Adam Sztaba.

Najsztub zapytany, czy nie widzi konfliktu między udziałem w reklamie a etyką zawodu dziennikarza, odpowiada, że nie. - Konflikt byłby wtedy, gdybym miał zrobić wywiad z prezesem Unilevera albo jakimś innym przedstawicielem tej firmy, a o tym nie ma mowy – argumentuje Najsztub. - Kontrakt z tą firmą nie zobowiązuje mnie do niczego w mojej działalności dziennikarskiej. Zdaję sobie jednak sprawę, że znajdą się tacy, którzy ocenią mnie surowo. Mam jednak nadzieję, że uda mi się zachować swoją markę i wiarygodność, a herbata Lipton nie zaszkodzi mojemu wizerunkowi – uważa Najsztub. Pytany, dlaczego zdecydował się na udział w reklamie, nie kryje, że ze względów finansowych: - Uważam, że we współczesnym świecie niezależny dziennikarz to także dziennikarz niezależny finansowo - mówi. Zaznacza, że na jego decyzję wpłynęło również to, że kampania miała mieć inny niż tylko komercyjny charakter. - Firma miała powołać fundację wspierającą biznes, a ja miałem wesprzeć to przedsięwzięcie. Później się okazało, że będzie trochę inaczej, choć jak mnie zapewniono, ta fundacja jeszcze powstanie – dodaje. Jacek Kowalczyk, redaktor naczelny ”Przekroju”, przyznaje, że nie był decyzją Najsztuba zachwycony, zwłaszcza kiedy w trakcie realizacji kampanii okazało się, że nie będzie ona miała charakteru akcji społecznej, a dziennikarz już nie mógł wycofać się z kontraktu. - Jednak mamy z Piotrem Najsztubem umowę, że choć pracuje na wyłączność dla ”Przekroju” i ”Vivy!”, nie jest z nami związany etatem i nie możemy mu zakazać udziału w tej reklamie – mówi Kowalczyk. - Choć zdaję sobie sprawę z tego, że czytelnicy mogą różnie odebrać jego udział w kampanii – dodaje naczelny ”Przekroju”. Uważa, że dopóki Najsztub będzie przestrzegał wzajemnie określonych zasad współpracy, nie widzi powodu, by ją zrywać lub ograniczyć z powodu udziału dziennikarza w reklamie. Najsztub, Kayah, Gessler i Sztaba zaprojektowali już kubki i puszki z herbatą Lipton - promocyjne zestawy, dostępne w sklepach od połowy listopada. Umieścili na nich myśli, które są dla nich inspiracją w życiu. Piotr Najsztub napisał: ”Wiele decyzji podejmuję pod wpływem impulsu, potem już się tego trzymam”. Kampania (przygotowują ją agencje DDB Warszawa, Peppermint i dom mediowy PHD), w której zostanie wykorzystany wizerunek dziennikarza, ruszy 1 grudnia.

(MŁ, 27.11.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.