Dział: RADIO

Dodano: Listopad 06, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzy rozgłośnie uciekają z sieci Plus

(fot. Archiwum)

Radio Plus Opole i Radio Plus Kielce z końcem kwietnia 2014 roku opuszczą sieć rozgłośni diecezjalnych Plus, a Radio Plus Śląsk zrobi to z końcem czerwca 2014 roku - dowiedział się ”Presserwis”.

Radio Plus Opole, Radio Plus Kielce i Radio Plus Śląsk są w sieci Plus na mocy umów franczyzowych ze spółką Radio Plus Polska, której udziałowcem jest Eurozet (Eurozet sieć Plus tworzy wspólnie z Grupą Radiową Time).
Wyjście z sieci Plus potwierdzili ”Presserwisowi” dyrektor Radia Plus Opole ks. Krzysztof Faber, dyrektor programowy Radia Plus Kielce Piotr Michalec i dyrektor programowy Radia Plus Śląsk Krzysztof Kosiński. Ich rozgłośnie złożyły już wypowiedzenia - opolska i kielecka pod koniec października (mają półroczny okres wypowiedzenia), a śląska już w połowie br. (roczny okres wypowiedzenia).
– Do mnie wypowiedzenia Radia Plus Opole i Radia Plus Kielce nie dotarły, trudno mi się w tej chwili do tego odnieść – mówi Rafał Tomasz Biegała, członek zarządu Radia Plus Polska z ramienia Eurozetu. Jego zdaniem, pisma od Radia Plus Śląsk nie można uznać za wypowiedzenie.
– Od samego początku nie godziliśmy się na format muzyczny disco polo – mówi ks. Krzysztof Faber, dyrektor Radia Plus Opole. Muzyki disco, wprowadzonej 8 kwietnia, nie emituje zarówno Radio Plus Opole, jak i Radio Plus Kielce. – Postulaty rady programowej Radia Plus nie zostały zaakceptowane przez inwestora, w związku z tym podjęliśmy decyzję, żeby wyjść z sieci  – tłumaczy ks. Faber.
Niewykluczone, że stacje, które opuszczają sieć Plus, stworzą wspólny projekt. – Prowadzone są rozmowy, także z innymi niezależnymi rozgłośniami – mówi ks. Krzysztof Faber.
Obecnie sieć Radio Plus tworzy 20 stacji, których koncesje należą do diecezji. Jej udział w czasie słuchania w fali lipiec-wrzesień br. w skali ogólnopolskiej wyniósł 4,9 proc. (wobec 0,9 proc. w analogicznym okresie ub.r.). Radio Plus Kielce w Kielcach osiągnęło 1,7 proc. słuchalności, Radio Plus Śląsk w aglomeracji śląskiej – 0,5 proc., a Radio Plus Opole w Opolu – 10,6 proc. (dane: badanie Radio Track realizowane przez Millward Brown).

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.