Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 03, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trójka kreatywnie wypromowała swoje urodziny

Marek Niedźwiecki rozpoczął niedzielne "Wiadomości" TVP 1

O 50. urodzinach Programu III Polskiego Radia mówiły w
niedzielę główne telewizyjne programy informacyjne, a w prasie ukazało się
ostatnio wiele poświęconych Trójce artykułów. – Świetny przykład nowoczesnego
komunikowania – chwali wizerunkowe działania radia Tomasz Bartnik-Mazerant,
partner w butiku koncepcyjnym Eleven.

Jak Trójka skłoniła inne media, by tak dużo i dobrze o niej mówiły? – Jeśli robi się coś atrakcyjnego, to nie trzeba nikogo namawiać, by się tym zainteresował. Od początku wiedziałam, że musimy tak przygotować urodziny, by media same do nas przyszły – odpowiada Magda Jethon, dyrektor Trójki.
Na urodziny rozgłośni przygotowano m.in. specjalną ramówkę, spektakl ”Trójka do potęgi” i koncert Macieja Maleńczuka. Narodowy Bank Polski wybił monetę dwuzłotową z napisem "Trójka/50 LAT/Polskie Radio". Jej model przetoczono ulicami Warszawy. – Nie doradzała nam żadna agencja. Sami zadbaliśmy o dobry PR – podkreśla szefowa stacji.
– Tym większy szacunek budzi ta promocja – stwierdza Tomasz Bartnik-Mazerant, partner w butiku koncepcyjnym Eleven. W niedzielę 1 kwietnia (tego dnia w 1962 roku stacja rozpoczęła emisję programu) Trójka nie tylko była tematem materiałów głównych telewizyjnych programów informacyjnych, ale wręcz głównym motywem ”Wiadomości” TVP 1 – które zresztą rozpoczął i współprowadził Marek Niedźwiecki, dziennikarz muzyczny Programu III . – To był nasz pomysł – mówi Piotr Kraśko, szef ”Wiadomości”. – Trójka jest wyjątkowa, nie ma drugiej takiej stacji. Jest częścią nie tylko polskich mediów, lecz także historii Polski – uzasadnia tak duże zainteresowanie jubileuszem. – To radio budzi sympatię i zaufanie. Ma swoją magię. Wielu dobrych dziennikarzy stawiało w Trójce swoje pierwsze kroki, w tym nasi koledzy (np. Krzysztof Ziemiec – przyp. red.). I wielu nadal tam pracuje – dodaje Kraśko. Wczoraj ”Wiadomości” wróciły do tematu, pokazując kulisy udziału Marka Niedźwieckiego w niedzielnym programie.
Tomasz Bartnik-Mazerant wylicza trzy główne czynniki udanej promocji jubileuszu Trójki. – Po pierwsze, Trójka to marka narodowa. Budzi sympatię znacznie większą niż Telewizja Polska czy Polskie Radio jako całość. Z tą marką właściwie wszystkim jest po drodze: inne media chcą być z Trójką kojarzone, a konkurencyjne stacje nie rywalizują z nią agresywnie – mówi Bartnik-Mazerant. – Po drugie, już samo wydarzenie, 50-lecie stacji radiowej, jest na tym rynku wyjątkowe, na dodatek dzień urodzin przypadł w niedzielę, gdy nie ma zbyt wielu newsów, i w prima aprilis, gdy przygotowuje się program trochę lżejszy – wylicza. – A Trójka swoją szansę mistrzowsko wykorzystała. Gdyby doradzali im najwięksi specjaliści od strategii i marketingu, nie wymyśliliby pewnie nic lepszego. Chapeau bas! – kończy Tomasz Bartnik-Mazerant.
Magda Jethon zapowiada, że Trójkowych wydarzeń nie zabraknie do końca roku. W drugiej połowie kwietnia ukaże się poświęcona tej stacji książka Ewy Winnickiej ("Polityka") i Cezarego Łazarewicza ("Newsweek Polska"). Kolejną – prawdopodobnie na jesień br. – szykuje Janusz Weiss. A w maju w alei Radiowej Trójki w warszawskim parku Agrykola zostaną odsłonięte dwie grające ławki. W trzyminutowych nagraniach jedna z nich będzie prezentować bajki dla dzieci, a druga – notowania Listy Przebojów Trójki. (RUT)

(03.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.