TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Piotr Aleksandrowicz cenił serwisy: stooq.pl, mounteverest.net i antykwariat-filar.pl

Piotr Aleksandrowicz (1953-2016) (fot. fot. W.Kompała)

W wieku 62 lat zmarł Piotr Aleksandrowicz, który był związany z mediami od 1981 roku. Był m.in. reporterem PAP i redaktorem naczelnym "Rzeczpospolitej". Od 2006 roku był szefem działu biznes w "Newsweek Polska". W 2009 roku pisał w "Press" o tym, co czyta w Internecie. Przypominamy jego tekst:

Ci, którzy twierdzą, że Internet pozwala na oszczędność czasu, bujają, chyba że ktoś ma dostatecznie dużo samodyscypliny, by sieć traktować tak, jak na to zasługuje. To zna­czy włączać przeglądarkę nie po to, by błąkać się bez sensu, skacząc ze strony na stronę i z blogu na blog, czy ględzić za pomocą komunikatora, lecz by wycisnąć z sieci tyle walo­rów użytkowych, ile się da.
Moja lista regularnie odwiedzanych miejsc nie jest długa. Są na niej agencje i gazety - www.gazeta.pl, www.rp.pl, www.dziennik.pl, www.reuters.com, www.bloomberg.com, www.nytimes.com i www.wsj.com. Przeglądam je głównie rano, skanując tytuły, a zagraniczne serwisy także kilkakrotnie w ciągu dnia. W pracy mam jeszcze dostęp do PAP i Securities.com (serwisy płatne).
Czasem  poszukuję  danych,  artykułów i wykresów na www.finance.yahoo.com i www.businessweek.com. Nie chodzę natomiast po najpopularniejszych polskich portalach ekonomicznych typu www.money.pl lub www.bankier.pl, bo mają stosunkowo mało własnych informacji, a jeśli już, to często podsyłają mi je e-mailem. Korzystam z nich wówczas, gdy szukam czegoś konkretnego, np. analiz giełdowych.
Od czasu do czasu sprawdzam strony ministerstw gospodarczych NBP i GUS, Eurostatu, Banku Światowego, World Economic Forum, OECD i MFW, ale głównie po to, by dotrzeć do materiałów źródłowych, bo ich raporty i rankingi przetworzone w artykuły czy depesze agencyjne to jednak nie to samo, co oryginały. Co mi potrzebne - natychmiast drukuję, bo czytanie dużych kwitów na ekranie jest okropne, a poza tym te dane kiedyś mogą się przydać (megakonsumpcję papieru odpracowuję, sadząc drzewka na działce). Kiedyś podobał mi się www.huffingtonpost.com, ale się skiepścił - coraz mniej na nim ważkich głosów ludzi z branży finansowej czy gospodarczej. Na www.salon24.pl zaglądam tylko wtedy, gdy nasz webmaster umieści tam mój komentarz z www.newsweek.pl - żeby sprawdzić opinie czytelników. Kilku wiernych kiboli internetowych nigdy mnie nie zawodzi - żółć konkuruje u nich z chamstwem; na szczęście nie wszyscy czytelnicy Salon24 są tacy. Nie zmienia to faktu, że częściej perełki humoru i wyobraźni in-ternautów znajduję na forach pod tekstami na Gazeta.pl. Z miejsc poświęconych prasie w miarę regularnie zaglądam natomiast do www.editorsweblog.org.
Od 40 lat chodzę po górach, a największą frajdą jest przygotowywanie kolejnej wyprawy, planowanie trasy, podróży, szukanie noclegów itd. Korzystam więc z www.flickr.com i www.youtube.com, żeby zobaczyć, jakie będą widoki i trudności na trasie, a z www.aero.pl, żeby rozejrzeć się w cenach i sprawdzić dostępność biletów lotniczych. O tym, co dzieje się w górach wysokich, dowiaduję się z Mounteverest.net, a w Tatrach - ze stron pogotowia tatrzańskiego Topr.pl i parku narodowego Tpn.pl. Rzadziej zaglądam na E-gory.pl, może dlatego, że kupuję większość polskich czasopism o górach i, jak dopadnę w Empiku, także angielski „Climb".
Ponieważ kolekcjonuję książki, mapy, fotografie i grafiki górskie, zwłaszcza tatrzańskie, od czasu do czasu sprawdzam nowości i katalogi aukcyjne w antykwariatach - www.at-ticus.pl, www.raraavis.krakow.pl, Lamus.pl i www.antykwariat-filar.pl. Od czasu do czasu lubię popatrzeć na Tatry, Ararat, Olimp, okolice Everestu czy Aconcaguę. Porobiłem więc zakładki do kamerek internetowych. Co za wstyd i brak dyscypliny...
No i prognozy pogody. Na www.accuweather.com można poznać nawet dwutygodniową, przydatne jest też New.meteo.pl, pod warunkiem że działa (a zdarza mu się „nie wchodzić"). Trafność 24- i 48-godzinnej prognozy na New.meteo wydaje mi się satysfakcjonująca, gorzej jest z Accuweather, zwłaszcza przy dłuższych przewidywaniach. Kiedyś, mimo ich fatalnej prognozy, pojechałem na weekend w góry do Norwegii (mieliśmy od dawna bilety) i niespodziewanie po deszczowej sobocie złapaliśmy w niedzielę 24-godzinne okno pogodowe. Było pięknie.
www.stooq.pl
W miarę szybki serwis finansowy, dobra baza danych, sprawnie działające wykresy (część serwisu, niestety, płatna)
www.mounteverest.net
Serwis o Himalajach i Karakorum na bieżąco zbierający informacje z wypraw wysokogórskich z linkami do miejsc poszczególnych wypraw
www.antykwariat-filar.pl
Chyba jedyny duży antykwariat górski w Polsce

Piotr Aleksandrowicz  (tekst z archiwalnego "Press" 11/2009)

(04.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.