Specjaliści od finansów i księgowi czytają "Tele Tydzień", "Twój Styl" i "Newsweek"
(fot. pixabay.com)
Specjaliści do spraw finansowych i dyplomowani księgowi to aktywni czytelnicy – czytają dzienniki ekonomiczne, tygodniki opinii i czasopisma.
Polskie Badania Czytelnictwa przygotowały dla „Press” dane dotyczące czytelnictwa prasy wśród specjalistów do spraw finansowych i dyplomowanych księgowych, ale właściwie powinniśmy użyć rodzaju żeńskiego, bo 80 proc. z nich to kobiety, ponad połowa ma 25–39 lat, a co czwarta osoba w tej grupie kieruje pracą innych osób.
Spośród dzienników ogólnopolskich i tygodników opinii najwyższe czytelnictwo w tej grupie czytelników mają „Newsweek Polska” i „Gazeta Wyborcza” (patrz wykres obok). Jednak najlepiej dopasowanym do nich tytułem jest „Dziennik Gazeta Prawna”, której czytelnictwo wśród specjalistów do spraw finansowych i księgowych jest czterokrotnie wyższe od czytelnictwa w całej populacji Polski. Bardzo wysokim dopasowaniem odznacza się też jeszcze „Rzeczpospolita”, a najmniejszym – „Fakt”.
Z kolei w pozostałych segmentach prasy (analiza PBC uwzględnia tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki) większość pism ma dwukrotnie wyższe czytelnictwo w prezentowanej grupie niż średnio w populacji. Co czwarty księgowy i specjalista do spraw finansowych czyta „Tele Tydzień” i „Twój Styl”, co piąty „Vivę!” i „Galę”. Wysokie czytelnictwo kolorowych magazynów oznacza, że również one są medium dobrze dopasowanym do biznesowych grup czytelników.
(11.08.2015)