Dział: PRASA

Dodano: Luty 05, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek dzienników ogólnopolskich przez rok zmalał o 7 proc.

O 62 883 egz. - czyli o 6,9 proc. - zmalał rynek dzienników ogólnopolskich w 2014 roku względem poprzedniego. Najbardziej spadła sprzedaż "Gazety Polskiej Codziennie", największy wzrost odnotował "Parkiet Gazeta Giełdy".

Łączna średnia dzienna sprzedaż 10 dzienników ogólnopolskich wyniosła w ub.r. 848 074 egz., podczas gdy rok wcześniej było to 910 957 egz. To tak, jakby z rynku jednocześnie zniknęły np. "Rzeczpospolita" i "Parkiet Gazeta Giełdy".
Liderem sprzedaży pozostał "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) - z wynikiem 324 603 egz. (spadek o 4,20 proc.). Drugie miejsce zajmuje "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) - 170 247 egz. (spadek o 13,97 proc.), trzecie "Super Express" (ZPR Media SA) - 152 041 egz. (spadek o 1,41 proc.). Największy spadek sprzedaży rok do roku odnotowała "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA) - o 20,92 proc., do 20 250 egz. Natomiast najwięcej w ciągu roku zyskał najmniejszy dziennik - "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Business Communication) - 20,78 proc., zwiększając średnią sprzedaż do 4592 egz.
W samym grudniu ub.r. czołówka rankingu średniej sprzedaży wyglądała następująco: "Fakt" - 314 513 egz. (spadek o 6,53 proc.), "Gazeta Wyborcza" - 167 805 egz. (spadek o 11 proc.), "Super Express" - 146 278 egz. (spadek o 6,38 proc.). Najwyższy wzrost rok do roku miał "Parkiet" - o 25,97 proc., do 4 967 egz.; największy spadek "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) - o 17,16 proc., do 29 175 egz. Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.  

(IKO, 05.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.