Sprzedaż "Grazii" spadła o ponad 40 proc., ale konkurencja też traci
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że po trzech kwartałach br. średnia sprzedaż "Grazii" (Wydawnictwo Bauer) spadła o 42,3 proc. w stosunku do ub.r. Ze 150 890 egz. do 87 064 egz. Jednak w okresie styczeń-wrzesień 2014 roku spadek zanotowały wszystkie dwutygodniki people.
- Trudno to porównywać. Pierwsze miesiące po wprowadzeniu nowego tytułu to, oprócz efektu nowości, także intensywna promocja w mediach i punktach sprzedaży - mówi Monika Krokiewicz, wydawca poradnikowych i luksusowych pism kobiecych w Wydawnictwie Bauer. Przypomnijmy, że "Grazia" zadebiutowała w Polsce w końcu listopada 2012 roku. Monika Krokiewicz zwraca uwagę na zmiany zachodzące w tym roku w redakcji pisma (m.in. w maju br. nową redaktor naczelną została Anna Janicka). - We wrześniu dwutygodnik poszerzył formułę i wprowadził szereg zmian. Obecnie łączy treści magazynu lifestylowego z elementami charakterystycznymi dla segmentu people. Nasza koncepcja oznacza ekspansję "Grazii", zajmującej stabilną pozycję w segmencie people premium, w stronę segmentu modowo-lifestylowego - dodaje Krokiewicz.
Najlepiej sprzedającym się dwutygodnikiem w segmencie people jest "Party Życie Gwiazd" (Edipresse) - 297 332 (spadek o 17,31 proc.), wyprzedza "Show" (Wydawnictwo Bauer) - 232 646 egz. (spadek o 24,64 proc.) i "Flesz Gwiazdy & Styl" (Edipresse) - 177 797 egz. (spadek o 17,51 proc.).
(IKO, 08.12.2014)