Dział: PRASA

Dodano: Listopad 20, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Polityka" przed "Newsweekiem" po trzech kwartałach 2014 roku

Po trzech kwartałach 2014 roku "Polityka" (Polityka) wyprzedza "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) pod względem sprzedaży o ponad 1,6 tys. egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

W okresie między styczniem a wrześniem br. "Polityka" sprzedawała średnio 121 346 egz., czyli o 2,8 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2013 roku. Tygodnik ten od maja br. zaczął dołączać do nakładu filmy na DVD. Za nim
jest "Newsweek Polska" – 119 716 egz. (spadek o 5,6 proc.) i „W Sieci” (Fratria) – 78 325 egz. (spadek o 19 proc.).
Tygodnikowi "Wprost" (AWR Wprost) w utrzymaniu średniej podobnej do tej z ub.r. pomogły teksty o aferze taśmowej. Jego średnia sprzedaż w czerwcu 108 650 egz. była wyższa o 50,6 proc. względem czerwca ub.r., a w lipcu - 83 243 egz. - o 29 proc. Za okres styczeń - wrzesień średnia sprzedaż ogółem tygodnika wyniosła 62 090 egz. (spadek o 2,9 proc.). 

Sprzedaż tygodników ogólnopolskich (dane ZKDP)
  styczeń – wrzesień 2014 styczeń – wrzesień 2013
Tytuł średnia sprzedaż ogółem średnie rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy średnia sprzedaż ogółem średnie rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy
Tygodnik Angora 308334 -8,50% 308334 -8,50% 488134 -1,27% 336 973 336 973 494 405
Gość Niedzielny 141025 -0,05% 141025 -0,58% 202630 0,97% 141 093 141 847 200 675
Polityka 121346 -2,75% 121349 -2,77% 175951 -2,49% 124 780 124 810 180 439
Newsweek Polska 119716 -5,59% 119719 -10,08% 180023 -6,66% 126 806 133 139 192 871
W Sieci 78325 -18,96% 78327 -18,97% 164479 -19,80% 96 649 96 660 205 088
Tygodnik Do Rzeczy 62275 -31,59% 71301 -28,84% 145630 -23,04% 91 037 100 200 189 217
Wprost 62090 -2,89% 132330 -2,24% 141913 -7,04% 63 938 135 362 152 657
Gazeta Polska 44551 -22,27% 45150 -22,09% 124930 -7,96% 57 318 57 952 135 737
Przegląd 18375 -2,06% 18375 -2,06% 51000 -7,16% 18 761 18 761 54 933
Tygodnik Powszechny 17759 1,53% 18249 -6,32% 37979 2,87% 17 492 19 481 36 921

Największy spadek sprzedaży zanotował w trzech kwartałach br. "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - o 31,6 proc., do 62 275 egz.
Jedyny wzrost sprzedaży w zestawieniu tygodników opinii osiągnął "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - o 1,5 proc., do 17 759 egz. W kwietniu pismo zmieniło layout.

(MAL, 20.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.