Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 21, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu 2014 "Polityka" nieznacznie przed "Newsweekiem"

Z analizy sprzedaży tygodników opinii w całym pierwszym półroczu br. wynika, że tylko "Tygodnikowi Powszechnemu" (Tygodnik Powszechny) udało się uniknąć spadku. "Polityka" (Polityka), która w maju br. zaczęła dołączać do nakładu filmy na DVD, ma wyższą średnią sprzedaż ogółem od "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska).

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Polityki" w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosła 121 585 egz. (spadek o 1,4 proc. wobec tego półrocza ub.r.). Jej przewaga nad głównym konkurentem, czyli "Newsweekiem" jest niewielka. Jego średnia sprzedaż to 120 215 egz. (spadek o 3,3 proc.). Pod względem średniej sprzedaży ogółem daleko za rywalami pozostaje "Wprost" (AWR Wprost) ze średnią 61 484 egz. (spadek o 5,1 proc.).
Dużo straciły w pierwszym półroczu tygodniki prawicowe. Sprzedaż "W Sieci" (Fratria) spadła o 21,9 proc. - do 79 599 egz., "Do Rzeczy" (Orle Pióro) o 34,8 proc. - do 63 517 egz., a "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 23,6 proc., do 46 463 egz.
W pierwszym półroczu tylko "Tygodnik Powszechny" poprawił sprzedaż - o 0,3 proc., do 17 624 egz. Jego sprzedaż rośnie od kwietnia br., kiedy pismo zmieniło format, papier, makietę i objętość. W kwietniu jego sprzedaż wzrosła o 12,4 proc., w maju - o 10,9 proc., a w czerwcu - o 9,2 proc. 

Sprzedaż tygodników ogólnopolskich (dane ZKDP)
  styczeń - czerwiec 2014 styczeń - czerwiec 2013
Tytuł średnia sprzedaż ogółem średnie rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy średnia sprzedaż ogółem średnie rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy
Tygodnik Angora 306868 -7,86% 306868 -7,86% 489245 -0,65% 333044 333044 492459
Gość Niedzielny 144033 -0,26% 144033 -0,81% 202645 0,15% 144404 145210 202350
Polityka 121585 -1,43% 121590 -1,43% 175041 -3,87% 123350 123355 182088
Newsweek Polska 120215 -3,31% 120219 -8,84% 178486 -6,53% 124335 131874 190956
W Sieci 79599 -21,86% 79601 -21,87% 167482 -23,01% 101870 101882 217531
Tygodnik Do Rzeczy 63517 -34,82% 72591 -31,67% 148800 -25,45% 97456 106232 199605
Wprost 61484 -5,06% 131616 -3,19% 133321 -16,29% 64764 135957 159269
Gazeta Polska 46463 -23,63% 47050 -23,48% 128291 -5,60% 60839 61485 135899
Przegląd 18559 -2,56% 18559 -2,56% 51000 -10,69% 19047 19047 57104
Tygodnik Powszechny 17624 0,31% 18159 -10,92% 38027 -0,24% 17570 20386 38120

(MAL, 21.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.