Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 14, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora wpływami z dystrybucji "Powstania Warszawskiego" ratuje wyniki w drugim kwartale

Przychody Grupy Agora w drugim kwartale 2014 roku wyniosły 270,8 mln zł (spadek o 0,4 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ub.r.). Wynik EBITDA to 24,1 mln zł (spadek o 14,5 proc.), a strata netto 1,5 mln zł.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora w drugim kwartale br. były niższe o 1,3 proc. (wyniosły 146,3 mln zł), a przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 2,7 proc. (do 32,5 mln zł). Niższe o 7,2 proc. były wpływy ze sprzedaży biletów do kin (24,6 mln zł). Na łączny wynik Grupy wpływ miał wzrost przychodów z pozostałej sprzedaży o 17,9 proc. (do 26,3 mln zł), które obejmują przede wszystkim przychody z dystrybucji filmu „Powstanie Warszawskie”.
Analizując poszczególne segmenty zwraca uwagę spadek o 20,8 proc. do 30,5 mln zł przychodów z reklamy w "Gazecie Wyborczej". Wydawcy, dzięki podwyżce ceny egzemplarzowej "GW" i miesięczników, udało się utrzymać przychody ze sprzedaży prasy (wzrost o 0,3 proc.) na poziomie 30,8 mln zł.
Agora podała, że na koniec czerwca br. miała 15,1 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych (w lutym br. wprowadziła mierzonego paywalla na stronie Wyborcza.pl). Jednocześnie rosną przychody spółki z reklamy internetowej dzięki czemu w drugim kwartale przychody segmentu Internet wyniosły 34 mln zł (wzrost o 14,1 proc.)
Przychody segmentu radiowego sięgnęły 23,2 mln zł (wzrost o 2,2 proc.).

57 proc. subskrybentów cyfrowej "Gazety Wyborczej" ma wykupiony abonament miesięczny

(GK, 14.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.