WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 23, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tylko jedna trzecia zespołu "Dziennika Wschodniego" mogła objąć udziały

Redakcja "Dziennika Wschodniego" już od 2012 roku mieści się w centrum Lublina przy Krakowskim Przedmieściu, w biurowcu Corner House należącym do Tomasza Kalinowskiego, który przejmie dziennik (fot. Media Regionalne)

"Dziennik Wschodni" (Media Regionalne) zostanie sprzedany lubelskiej spółce Corner Media. Większościowym udziałowcem nowej spółki zostanie Tomasz Kalinowski, prezes spółek Wodrol Inwestycje i Corner House, związany z branżą nieruchomości. Mniejszościowym - 12 członków zespołu gazety.

Jak już informowaliśmy nowego inwestora "Dziennika Wschodniego" i serwisów internetowych Dziennikwschodni.pl oraz E-dziennikwschodni.pl. zaakceptował już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W październiku ub.r. UOKiK zgodził się na przejęcie spółki Media Regionalne przez Grupę Polskapresse pod warunkiem, że sprzeda ona w ciągu 12 miesięcy "Dziennik Wschodni".
Tomasz Kalinowski związany jest z Grupą Wodrol, która zarobiła pieniądze na budowie wodociągów, a obecnie działa też w branży deweloperskiej. Prezesem Corner Media (spółka w rejestracji) zostanie Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "Dziennika Wschodniego", który nadal będzie pełnić tę funkcję. 58 proc. udziałów ma objąć Tomasz Kalinowski, a pozostałe 42 proc. – 12 członków zespołu "Dziennika Wschodniego". Krzysztof Wiejak przyznaje, że według warunku inwestora udziałowcami w "Dzienniku Wschodnim" mogła zostać tylko jedna trzecia niespełna 40-osobowego zespołu. Udziałowców wytypował Wiejak. - Od lat pracują w "Dzienniku Wschodnim" i są z nim emocjonalnie związani. Teraz będą mieć poczucie, że pracują w swojej gazecie - uważa Wiejak.
Jednak niektórzy pracownicy obawiają się, że w spółce nastąpią redukcje zatrudnienia, a część pracowników dostanie mniej korzystne dla nich warunki umów.
- Moim głównym celem było znalezienie takiego rozwiązania, by "Dziennik Wschodni" trafił w ręce zespołu, a nie doprowadzenie do zwolnień. Najbliższe plany rozwoju wydawnictwa będę zależeć od skonstruowania nowego budżetu, a nie wiemy jeszcze, jakie należności i zobowiązania przejdą do Corner Media z Mediów Regionalnych. Na początku skupimy się nad zmianami w serwisie Dziennikwschodni.pl, by odróżnić się od witryn dotychczasowego właściciela - zapowiada Krzysztof Wiejak.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Dziennika Wschodniego" w lutym br. wyniosła 8349 egz. i była wyższa o 2,2 proc. w porównaniu z tym miesiącem ub.r. "Polska Kurier Lubelski" (Polskapresse) sprzedawał w lutym br. 4911 egz. (spadek o 16,6 proc.). 

(MW, HR, 23.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.