Sprzedaż dzienników ogólnopolskich spadła o 11,6 proc.
W pierwszym kwartale br. łączna średnia sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich spadła poniżej 1 mln egzemplarzy. W porównaniu z początkiem ub.r. zyskała "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA). Pozostałe dzienniki ogólnopolskie tracą - najmniej tabloidy.
Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem dziesięciu dzienników ogólnopolskich w okresie styczeń-marzec br. wyniosła 966 407 egz. W porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. była niższa o 11,6 proc. Jedynym dziennikiem który poprawił sprzedaż jest "Gazeta Polska Codzienna" - o 11 proc. - do 29 234 egz. Najmniejsze spadki notują tabloidy: "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,9 proc. do 359 040 egz. i "Super Express" (Murator SA) - o 5,2 proc. do 159 536 egz. Największe spadki dotknęły dzienniki spółki Gremi Media (dawnej Presspubliki) - sprzedaż "Rzeczpospolitej" spadła o 31,5 proc. do 63 064 egz., a "Parkietu" o 18,1 proc. do 3 725 egz.
Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Wyborczej" (Agora SA) w pierwszym kwartale br. wyniosła 216 201 egz. (spadek o 14,7 proc.).
GK