Dział: PRASA

Dodano: Październik 01, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowy "Przekrój" z Marcinem Prokopem

Marcin Prokop (fot. Marcin Obara/Press)

Twarzą odnowionego "Przekroju", obok redaktor naczelnej Zuzanny Ziomeckiej, ma być Marcin Prokop - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

"Przekrój" ma stracić lewicowo-libertariański charakter. Na projekt zmiany jego profilu wydawca nałożył embargo informacyjne. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że zmiany mają być radykalne, a Presspublica chce, by Marcin Prokop wszedł do kierownictwa redakcji "Przekroju".
Były naczelny miesięczników "Film" i "Machina" odmówił wypowiedzi na ten temat.
- Marcin Prokop będzie mieć bardzo trudne zadanie wydobycia ”Przekroju” z zapaści po wielu zakrętach pisma w ostatnim czasie. Nie wiem, czy wie, co robi, podejmując się tego. Musi zdawać sobie sprawę, że to inna sztuka medialna niż telewizja - komentuje Zbigniew Napierała, prezes wydawnictwa Edipresse Polska. - Jeśli wydawca oczekuje, żeby ”Przekrój” był pismem masowym, to nikt sobie z tym nie poradzi. ”Przekrój” może być pismem trochę intelektualnym, trochę satyrycznym - dodaje.
- Marcin Prokop jest bystry, ma już poczucie, co jest watą, a co jest twardsze, ma dużo wątpliwości wobec świata i siebie. To bardzo dobry materiał na naczelnego - uważa Piotr Najsztub, były redaktor naczelny "Przekroju". - Czy mu się uda? To w dzisiejszych czasach zależy bardziej od wydawców, a nie od naczelnych, nawet jeśli mają na pismo bardzo dobry pomysł - stwierdza.
Marcin Prokop jest jednym z prowadzących "Dzień dobry TVN" oraz współgospodarzem "Automaniaka" w TVN Turbo. Jest także redaktorem naczelnym wydawanego przez Ginza Media Group pisma "Stuff" o gadżetach. Anna Kajda, wydawca i członek zarządu tego wydawnictwa, pytana, czy dziennikarz poinformował o nowej pracy, nie chciała rozmawiać.
Ostatni numer "Przekroju" przygotowany przez Romana Kurkiewicza, zdymisjonowanego redaktora naczelnego, i jego zespół, ukaże się 8 października. Nad następnym ma pracować redakcja pod kierownictwem Zuzanny Ziomeckiej, byłego wydawcy magazynów "Aktivist", "Exklusiv", "Warsaw Insider" w Valkea Media oraz redaktor naczelnej miesięcznika dla rodziców "Gaga" w tym wydawnictwie.
W branży mówi się, że "Przekrój" w nowej odsłonie może zmienić formułę dystrybucji i częstotliwość ukazywania się, np. będzie dołączany do prenumeraty jednego z pozostałych tytułów wydawcy albo sprzedawany tylko w prenumeracie. Tych spekulacji nie udało nam się jednak zweryfikować.
Sprzedaż ogółem "Przekroju" w lipcu br. wyniosła 20 633 egz. (ZKDP). (JF, KOZ)

(01.10.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.