Żadnemu dziennikowi regionalnemu nie udało się poprawić sprzedaży
"Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) to największy dziennik regionalny pod względem sprzedaży - wynika z danych za trzy kwartały br.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tytułu według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wyniosło w okresie styczeń-wrzesień br. 64 003 egz. Jest mniejsze o 8,2 proc. wobec wyniku z pierwszych trzech kwartałów 2010 roku. Na drugim miejscu jest największy tytuł Mediów Regionalnych - "Gazeta Pomorska” - 63 056 egz. (spadek o 6,6 proc.), a na trzecim "Express Ilustrowany” (także Polskapresse) - 43 690 egz. (spadek o 7,7 proc.). Z poniższego wykresu wynika, że wśród dziesięciu największych dzienników regionalnych najmniejszy spadek sprzedaży notuje "Polska Głos Wielkopolski" (o 5,8 proc., do średniej 42 345 egz.), a najwyższy "Gazeta Lubuska" (o 9,3 proc., do 33 765 egz.).
Średnie rozpowszechnianie płatne razem pozostałych dzienników regionalnych wygląda następująco: "Nowa Trybuna Opolska” - 25 158 egz. (spadek o 6,3 proc.), "Gazeta Codzienna Nowiny” - 24 968 egz. (spadek o 11,7 proc.), "Polska Gazeta Wrocławska” - 24 718 egz. (spadek o 11,3 proc.), "Polska Gazeta Krakowska” - 24 648 egz. (spadek o 8,8 proc.), ”Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski” - 23 634 egz. (spadek o 2,2 proc.), ”Nowości - Dziennik Toruński” - 21 213 egz. (spadek o 8,3 proc.), "Kurier Szczeciński” - 19 548 egz. (spadek o 5,9 proc.), "Express Bydgoski” - 17 060 egz. (spadek o 8,2 proc.), "Gazeta Współczesna” - 13 706 egz. (spadek o 5,8 proc.), "Kurier Poranny” - 12 297 egz. (spadek o 12,2 proc.), "Super Nowości” - 12 169 egz. (spadek o 10,2 proc.), "Dziennik Wschodni” - 10 979 egz. (spadek o 14,3 proc.), "Sport” - 7612 egz. (spadek o 9,3 proc.), "Polska Kurier Lubelski” - 6509 egz. (spadek o 16,4 proc.), "Życie Warszawy” - 2093 egz. (spadek o 21,1 proc.).
SK










