Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 14, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowy portal Microsoftu zbiera pozytywne oceny

Testową wersję serwisu MSN udostępniono w poniedziałek

Eksperci pozytywnie oceniają wygląd nowego portalu MSN, którego testową wersję - tak jak w innych krajach - w poniedziałek udostępniono w Polsce. Jednak nie przewidują, że zawojuje on rynek.

– Pierwsze wrażenie pozytywne. Uderza stosunkowo mała ilość treści na pierwszym ekranie – ocenia serwis dostępny pod adresem Preview.msn.com Jarosław Grabowski, dyrektor ds. zarządzania produktem w Wirtualnej Polsce. Zwraca też uwagę na poziomy podział na kategorie tematyczne. - Znamy to z WP – zauważa Grabowski. - Poza poziomym podziałem strona jest konserwatywna, ale czytelna i stosunkowo prosta – dodaje.
Zdaniem Dominika Kaznowskiego, eksperta rynku mediów, trudno nową stronę MSN nazwać w ogóle portalem. – To raczej serwis agregujący wszystkie usługi Microsoftu i przypadkowo dobrane źródła newsów. Kluczem była chyba nie kwestia samych treści, ale tego, co można w sposób zautomatyzowany pobierać od innych dostawców – uważa Kaznowski. Podobnego zdania jest Jarosław Grabowski: – Wydaje mi się, że strona jest w dużej mierze przygotowana pod automatyczne zasysanie treści.
Natomiast Dawid Frątczak, art director w Lemon Sky JWT, zauważa, że moda na układ kafelkowy na dobre zagościła w Internecie. – Microsoft skrupulatnie wprowadza kafelki do swoich produktów. Nie pominięto tutaj serwisu informacyjnego MSN – komentuje i ocenia: – Jest schludnie, przejrzyście, bardzo dobrze widać hierarchię artykułów, która w przeciwieństwie do innych portali nie jest rozbudowana. Prostota i układ kafelkowy bardzo dobrze adaptuje serwis na urządzenia mobilne. Moim zdaniem Microsoft dobrze odrobił pracę domową i wstrzelił się w dzisiejsze trendy.
Maciej Gajewski, bloger Spider's Web, napisał w tym serwisie, że nowy MSN prezentuje się naprawdę dobrze: jest ładny, czytelny i bardzo elastyczny. ”Będzie jednak miał inny problem: pokonanie siły przyzwyczajenia. Większość z nas zaczyna dzień od ulubionego portalu (Onet, WP, Gazeta.pl, Feedly i cała reszta). Do tej pory raczej nie był to MSN. I ciekaw jestem, czy kiedykolwiek będzie, biorąc pod uwagę wryte już wieloletnie przyzwyczajenie do ulubionych marek” - zastanawia się Gajewski.
– Na razie MSN raczej większej roli na naszym rynku nie odgrywał i zastanawiam się, czy tą stroną jest w stanie zawalczyć o coś więcej – mówi Jarosław Grabowski z Wirtualnej Polski. Dominik Kaznowski stwierdza: – Niestety, biorąc pod uwagę to, czym zajmuje się firma, moje oczekiwania w stosunku do tego, co zaprezentuje w "nowym" serwisie, są znacznie, znacznie większe.
Przedstawiciele Microsoftu nie podają, kiedy zakończą się testy nowego portalu. – Docelową wersję MSN chcemy wprowadzić możliwie szybko. Warto jednak podkreślić, że zdecydowaliśmy się na udostępnienie wersji beta, a więc jeszcze ciągle w trakcie dopracowywania, aby zebrać opinie użytkowników i partnerów. Bardzo uważnie będziemy wsłuchiwać się we wszystkie sugestie – ich liczba i zakres mogą wpłynąć na finalną datę premiery MSN – informuje Michał Adamczyk, odpowiedzialny za rozwój MSN w Polsce.
Partnerami w zakresie dostarczania materiałów do jego polskiej wersji są Agora SA, Polska Agencja Prasowa, Ringier Axel Springer Polska, RMF FM i TVN. Portal współpracuje też z Autocentrum.pl, Bieganie.pl i Weszlo.com. – Rozmawiamy z kolejnymi partnerami – zapowiada Michał Adamczyk.
Anna Klimczuk, senior PR specialist w Microsofcie, pytana, jaką firma ma strategię promocyjną dla nowego portalu, odpowiada: – Przede wszystkim wykorzystujemy swoje usługi i serwisy internetowe do informowania o nowym MSN. Wspomagają nas także partnerzy medialni, ale głównie poprzez działania PR.
Wybrane treści z portalu trafiają na stronę startową użytkowników najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu.

(KOZ, 14.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.