Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adam Wojdyło odpowiada za rozwój Piano w Polsce

Adam Wojdyło odpowiada za rozwój Piano w Polsce (fot. archiwum Press)

Adam Wojdyło, były prezes Polskich Badań Czytelnictwa, jest od września senior account managerem w Piano Media. Odpowiada za rozwój tej platformy płatniczej w polskim Internecie.

Mijają właśnie dwa lata od wprowadzenia w polskim Internecie systemu Piano - modelu płatności za treści, do którego od początku przystąpiło sześć wydawnictw prasowych (m.in. Agora SA, Grupa Wydawnicza Polskapresse, Murator) i Polskie Radio. We wrześniu 2012 roku paywall Piano pojawił się w 119 sekcjach na 42 witrynach - obecnie obejmuje 46 serwisów. W tym czasie słowacka firma Piano Media, operator tego systemu płatności w Internecie, weszła na rynki m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Rosji, Indii - ma już swoje platformy płatności w dziewięciu krajach i planuje dalszą ekspansję. W Polsce jednak system Piano nie odniósł wielkiego sukcesu - nie ma dużego przyrostu objętych nim serwisów. Firma nie informuje, ilu klientów kupiło dostęp do treści w sieci poprzez Piano. W połowie ub.r. odszedł z firmy Mirosław Kowalski, który odpowiadał za rozwój Piano Media w Polsce. Zatrudnienie na stanowisku senior account managera Adama Wojdyły ma spowodować, że Piano będzie jednak u nas się rozwijać - zadaniem Wojdyły jest nie tylko obsługa obecnych klientów, ale też pozyskiwanie nowych, nie tylko wśród wydawców prasowych.

Adam Wojdyło przez ostatni rok był digital sales directorem w Optizen Labs, a wcześniej przez cztery lata prezesem Polskich Badań Czytelnictwa. Pracował też w Presspublice, Mediach Regionalnych, GfK Polonia. Jak przyznaje, trzeba zwiększyć aktywność Piano na polskim rynku i poprawić obsługę jego klientów. - Od kilkunastu lat pracuję w mediach, zajmując się też transformacją mediów tradycyjnych w cyfrowe, więc oferta odpowiadała moim zainteresowaniom. To dobry moment, by rozwinąć to narzędzie. Wiem, jak wygląda rynek wydawców i rynek w Internecie, potrafię w nim się poruszać - mówi Wojdyło. Na uwagę, że przez dwa lata ani wydawcy, ani polscy internauci nie przekonali się jednak do Piano, odpowiada: - Systemy płatności w sieci i platformy płatnicze są dziś konieczne, to wiedzą już wszyscy wydawcy. Sądzę, że da się tak dopasować ofertę Piano do możliwości poszczególnych wydawnictw, by jednak na tym skorzystały.         

 

(RG, 01.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.