TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Akcja #jedzjabłka - czyli jak "Puls Biznesu" jednoczy dziennikarzy

Akcję z jedzeniem jabłek zainicjował w mediach społecznościowych Grzegorz Nawacki

Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu", zainicjował w Internecie akcję jedzenia polskich jabłek, która jest odpowiedzią na wprowadzenie przez Rosję zakazu eksportu polskich owoców. Przyłączyło się do niej wielu dziennikarzy z różnych mediów.

Jak opowiada w rozmowie z "Presserwisem" Nawacki, gdy pojawiły się nieoficjalne doniesienia o nałożeniu przez Rosję embarga na polskie owocowe i warzywa, zaczął analizować, jaka to może być skala problemu. - Okazało się, że najbardziej zaboli to producentów jabłek. Zacząłem się zastanawiać, jak mogą wybrnąć z problemu i pomyślałem, że z odsieczą mogą im przyjść konsumenci, zwiększając spożycie jabłek, soków i cydru - opowiada Grzegorz Nawacki. Napisał o tym w blogu. Pomysł Nawackiego zaczął propagować m.in. serwis Pb.pl. - Ale najwięcej szumu zrobiły media społecznościowe - przyznaje Nawacki.
Utworzony 30 lipca br. fan page "Postaw się Putinowi - jedz jabłka, pij cydr" ma ponad 4 tys. kliknięć "Lubię to". W ciągu wczorajszego dnia powstało kilka podobnych fan page.
Do akcji przyłączały się inne media. Prezenterzy i dziennikarze Radia Vox FM wczoraj po południu rozdawali jabłka w centrum Warszawy, dziennikarze "Gazety Wyborczej" i portalu Wirtualna Polska umieszczali w Internecie swoje zdjęcia z jabłkami w dłoniach. Radio Tok FM przygotowało sygnał dźwiękowy z odgłosem gryzienia jabłka i częstuje jabłkami gości odwiedzających studio. Akcja jest relacjonowana na profilu radia na Facebooku i Instagramie.
Redakcja "Pulsu Biznesu" wczoraj około południa poinformowała na Twitterze o efektach akcji: po 24 godzinach od jej rozpoczęcia było prawie 1 tys. lajków i 500 udostępnień na Facebooku. - Postępowania prezydenta Rosji Władimira Putina to oczywiście nie zmieni. Ale może promować patriotyzm gospodarczy. Mam też nadzieję, że będzie rodzajem psychologicznego wsparcia dla przedsiębiorców najbardziej dotkniętych przez sankcje - uważa Aleksandra Sobczak, kierownik działu gospodarczego "Gazety Wyborczej". Anna Maria Siwińska, szefowa zespołu ds. kontaktów z czytelnikami w dziale social media w "Gazecie Wyborczej", dodaje: - Takie działania pokazują, że nam się chce, że można zachęcić ludzi do prezentowania swoich poglądów i być może wpłynąć na solidarność społeczną. Media społecznościowe są do tego celu stworzone.
- Wspieramy polskich rolników i przy okazji mówimy „nie” polityce prowadzonej przez Putina. Jest nam niezmiernie miło, że mogliśmy dołączyć do akcji zainicjowanej przez "Puls Biznesu" – mówi Piotr Rzepka, dyrektor programowy Radia Vox FM.

 

(BG, 01.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.