Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 02, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polscy wydawcy przygotowują się do wprowadzenia opłat za swoje serwisy w Internecie

Firma Piano Media, która na Słowacji stworzyła wspólny system opłat za treści gazet w Internecie, otworzyła przedstawicielstwo w Polsce. Słowacka firma podpisuje już pierwsze umowy z polskimi wydawcami.

Z naszych informacji wynika, że wspólny system opłat za treści gazet w Internecie może ruszyć jeszcze w pierwszej połowie br. O podobnym terminie wejścia w życie tego projektu informował wczoraj "Dziennik Gazeta Prawna". Wydawcy zastanawiają się nad kontentem, który mieliby zamknąć i udostępniać za opłatami.
Na początku roku Piano Media zatrudniło szefa rozwoju produktu na Polskę Mirosława Kowalskiego, wcześniej dyrektora ds. rozwoju serwisów Moje Miasto w Mediach Regionalnych. Wspólnie z Peterem Richardsem odpowiada on za przedstawicielstwo firmy w Polsce. Twórcy Piano Media rozmawiali z polskimi wydawnictwami pod koniec stycznia. Dziś wiadomo, że chęć współpracy zapowiedziało kilka z nich, m.in. Agora, Presspublica, Polskapresse, Media Regionalne i Murator.
- Nad zamknięciem konkretnego kontentu pod kątem merytorycznym pracują poszczególne redakcje i jest to kwestia bardzo płynna - informuje Tomasz Szakiel, dyrektor operacyjny Muratora. - Myślę, że na początku będziemy do tego podchodzić ostrożnie. Słowacy mają bardzo duże doświadczenie i wiele ciekawych pomysłów - dodaje Szakiel.
Na Słowacji, gdzie projekt na początku zrzeszał dziewięć serwisów, teraz jest obecnych w nim 12 wydawców, prowadzących ponad 50 różnych serwisów. - Chcemy sfinalizować obecne rozmowy, które prowadzimy z wydawcami. Z częścią mamy podpisane listy intencyjne, z częścią jesteśmy na etapie wczesnych rozmów - zdradza Mirosław Kowalski. - Znając odpowiednią grupę wydawców zdecydowanych wejść w projekt, będziemy mogli przygotować się do startu - dodaje.
List intencyjny podpisało kilku wydawców (na pewno Agora, która nie chce zdradzać szczegółów). Rozmowy prowadzono też z Ringier Axel Springer Polska. (AT)

(02.03.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.