Dział: INTERNET

Dodano: Luty 17, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Lis w serwisie naTemat będzie pisał o bieganiu i tym co lubi

Natemat.pl wystartuje 22 lutego 2012 roku

Serwis Tomasza Lisa o nazwie naTemat.pl wystartuje po godz. 11 w środę 22 lutego. "Wygląd serwisu jest nie tyle ascetyczny, co wręcz surowy. Przeciętny portalowy czytelnik może być zaskoczony" - pisze Przemysław Pająk.

Przemysław Pająk jest jednym z pierwszych, który widział projekt serwisu Lisa. Tak opisuje go na swoim blogu Spider's Web: "Na Temat nie jest kolejnym portalem newsowym. Jego konstrukcja znacznie odbiega od tego, jak wyglądają dziś główne polskie portale na czele z Onetem, Wirtualną Polską, Gazetą.pl czy Interią. Serwis rzeczywiście przypomina nieco Huffington Post, czym potwierdza wcześniejsze spekulacje o wzorowaniu się na sukcesie tego amerykańskiego serwisu blogowo-newsowego. Gdyby odnieść wygląd Na Temat do polskich realiów, to serwis ma w sobie nieco klimatu TVN24.pl oraz kreskę dizajnu mediów tworzonych przez NextWebMedia. Jednak co najważniejsze, konstrukcja serwisu jest naprawdę odważna. Stoi bowiem w sprzeczności z tym, co dziś uważa się za obowiązujący standard dla serwisów, które żyją z treści informacyjnych. Wygląd Na Temat jest nie tyle ascetyczny, co wręcz surowy. Przeciętny portalowy czytelnik może być zaskoczony". 
Pająk informuje, że strona utrzymana jest w jasnej tonacji. Strona główna zbudowana jest z poziomych bloków. Na początek serwis będzie miał 30 blogerów (m.in. Justynę Kowalczyk, Nergala, Włodzimierza Cimoszewicza, Ryszarda Petru).
Poniżej części z blogami są informacje podzielone na kategorie: wydarzenia, polityka, gospodarka, sport, kultura. Na jednym ekranie mieści się od 6 do 10 informacji. Szkic serwisu przedstawia na swoim blogu Antyweb Grzegorz Marczak.
Mają być własne, a nie agencyjne. Będzie je przygotowywał 22-osobowy zespół. Pod informacjami wprowadzono system komentarzy z Facebooka.
Tomasz Lis ma pisać w serwisie codziennie. Będzie blogował o bieganiu i wszystkim co lubi. Jego wypowiedzi mają być krótkie - do dziesięciu zdań.
W serwisie ma nie być standardowych reklam z bannerami.
"Szczerze powiem, że pomysł Lisa, Machały i NextWebMedia osobiście bardzo mi się podoba, bo sam od lat walczę o to, by internet nie był mierzony w klikach i odsłonach. Tak bowiem jak na rynku detalicznym są bazary – które wciąż radzą sobie świetnie, tak są na nim również ekskluzywne butiki, które – przynajmniej niektóre – również świetnie sobie radzą. Na Temat chce być właśnie takim butikiem, tyle że naprawdę wielkim. Łatwo jednak nie będzie, bo do sukcesu potrzeba jest zmiana mentalności nie tylko reklamodawców, ale przede wszystkim czytelników internetu. Wygląd serwisu jest nowoczesny, można odnieść nawet wrażenie, że może nawet nieco przesadnie nowoczesny ze swoim ascetyzmem, który z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy dziś używają AdBlocka by bronić się przed inwazyjnymi reklamami. Tyle że takich osób jest w polskim internecie stosunkowo niewielu" - ocenia Przemysław Pająk. (GK)

GK

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.