Radio Track: słuchalność RMF FM powyżej 30 proc.

Udział RMF FM wzrósł z 29,3 proc. do 30,1 proc. (fot. materiały prasowe)
W okresie marzec-maj wzrosła słuchalność RMF FM, Eski i radiowej Trójki, a spadła Radia Zet i radiowej Jedynki.
Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar i Adres:Media, wynika, że RMF FM (Grupa RMF) osiągnął 30,1 proc. udziału w czasie słuchania wobec 29,3 proc. w okresie marzec-maj 2024. Słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) spadła z 15,4 proc. do 15 proc.
Udział Programu I Polskiego Radia wyniósł 4 proc. (spadek z 4,5 proc.), Programu III - 2,3 proc. (wzrost z 1,9 proc.), Polskiego Radia 24 - 0,6 proc. (0,6 proc. rok wcześniej), a Programu II - 0,4 proc. (spadek z 0,6 proc.). Radio Maryja zanotowało wzrost z 2 proc. do 2,5 proc.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media) z 2,8 proc. (spadek z 3 proc.). Radio Tok FM (Grupa Eurozet) miało 2,4 proc. (spadek z 2,9 proc.), Antyradio (Grupa Eurozet) - 2,4 proc. (spadek z 2,9 proc.), RMF Classic (Grupa RMF) - 1,4 proc. (1,4 proc. rok wcześniej), Eska Rock (Grupa ZPR Media) - 0,9 proc. (spadek z 1 proc., kiedy nadawało jeszcze Muzo.fm, a Eska Rock była tylko w Warszawie), a Radio Wnet - 0,6 proc. (wzrost z 0,5 proc.).
Radio Eska (Grupa ZPR Media) było najchętniej słuchaną siecią radiową, poprawiając wynik z 6,9 proc. do 7,5 proc. Udział zwiększyły także: regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 - z 4,6 proc. do 4,7 proc.; Radio Plus (Grupa Eurozet, Grupa ZPR Media) - z 2,1 proc. do 2,2 proc.; Radio Pogoda (Grupa Eurozet) - z 1,1 proc. do 1,2 proc. oraz Eska2 (Grupa ZPR Media) - z 0,8 proc. do 1,2 proc.
Słuchalność RMF Maxx (Grupa RMF) wyniosła 3,2 proc. (spadek z 3,4 proc.), Radia Złote Przeboje (Grupa Eurozet) - 2,7 proc. (spadek z 2,8 proc.), Meloradia (Grupa Eurozet) - 0,9 proc. (spadek z 1,2 proc.), a Rock Radia (Grupa Eurozet) - 0,4 proc. (0,4 proc. rok wcześniej).
(KOZ, 06.06.2025)
