Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 03, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowana w listopadzie. "Press" w czołówce w swojej kategorii

„Rzeczpospolita” za sprawą 3,5 tys. wzmianek utrzymała pozycję lidera rankingu IMM (fot. Tomasz Gzell/PAP)

Zwycięzcą listopadowego zestawienia najczęściej cytowanych mediów Instytutu Monitorowania Mediów ponownie została „Rzeczpospolita” z wynikiem ponad 3,5 tys. wzmianek. Magazyn „Press” znalazł się w czołówce w kategorii miesięczników i dwumiesięczników.

W listopadowym zestawieniu 15 najczęściej cytowanych mediów w Polsce największy udział – wynoszący 40 proc. – miała prasa („Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Newsweek Polska”, „Super Express”). Udział telewizji to 27 proc. (TVN 24, Polsat News, TVP Sport, TVP Info), mediów internetowych – 20 proc. (Onet, Wirtualna Polska, Interia), a stacji radiowych – 13 proc. (RMF FM, Radio Zet).

„Rzeczpospolita” pierwsza, TVN 24 drugi

Najczęściej cytowana była „Rzeczpospolita”, która za sprawą 3,5 tys. wzmianek utrzymała pozycję lidera rankingu IMM. W ubiegłym miesiącu dziennik opisywał sprawę rezygnacji ze stanowiska dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Karoliny Rozwód. Decyzja ta miała być wymuszona „bezprawną groźbą”, co Karolina Rozwód opisała w piśmie do minister kultury i dziedzictwa narodowego Hanny Wróblewskiej, jednocześnie wycofując swoją dymisję.

Czytaj też: Rafał Ziemkiewicz przegrał proces z aktywistą LGBTQ+ Bartem Staszewskim

Drugie miejsce z wynikiem ponad 3 tys. cytowań i awansem o trzy pozycje w zestawieniu należy do TVN 24. Najwięcej cytowań miał wywiad Moniki Olejnik z Radosławem Sikorskim w programie „Kropka nad i”, o jego możliwej kandydaturze na urząd prezydenta RP. Szeroko komentowane było szokujące pytanie prowadzącej o pochodzenie potencjalnej pierwszej damy – Anne Applebaum.

Na trzecim miejscu znalazła się „GW” z 2,9 tys. wzmiankami w mediach. W listopadzie dziennikowi wywiadu udzieliła minister klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska, która zapowiedziała stopniowe wygaszanie mrożenia cen energii i podkreślała, że rząd stosował tego typu interwencje cenowe ze względu na kryzys energetyczny.

Znaczny awans w rankingu ogólnym odnotował „Newsweek Polska”, który przesunął się o 17 pozycji w zestawieniu IMM i wygenerował 1,7 tys. cytowań. W listopadzie tygodnik podał, że jednym ze studentów owianej złą sławą uczelni Collegium Humanum był marszałek sejmu Szymon Hołownia.

Press

W listopadowym zestawieniu 15 najczęściej cytowanych mediów w Polsce największy udział – wynoszący 40 proc. – miała prasa (fot. materiały prasowe)

Awans – o 8 pozycji – osiągnął „Tygodnik Powszechny”, który znalazł się na 10. miejscu w listopadowym zestawieniu IMM z wynikiem 354 wzmianek. Redakcje powoływały się na tygodnik również w kontekście wypowiedzi Moniki Olejnik o żydowskim pochodzeniu żony Radosława Sikorskiego. To w artykule „Tygodnika Powszechnego” zasugerowano, że pochodzenie potencjalnej pierwszej damy mogłoby stanowić problem dla polityków Koalicji Obywatelskiej.

Onet liderem wśród portali internetowych

W rankingu tytułów prasowych za „Rzeczpospolitą” i „GW” znalazł się „Fakt”, który osiągnął 2 tys. cytowań i awansował o jedną pozycję.

Czytaj też: Program "Cztery strony mediów Kutyny" od soboty na antenie Polsat News

Wśród stacji telewizyjnych liderem został TVN 24, utrzymując swoją pozycję z poprzedniego miesiąca. Na drugim miejscu – również kolejny miesiąc z rzędu – plasuje się Polsat News (2,3 tys. cytowań). Trzecie miejsce należy do TVP Sport (1,4 tys. cytowań i awans o jedną pozycję).

W zestawieniu najczęściej cytowanych stacji radiowych trzy pierwsze miejsca pozostają bez zmian. Na pierwszym miejscu była RMF FM (2,1 tys. cytowań), na drugim Radio Zet (1,7 tys. cytowań), a na trzecim Program I Polskiego Radia (706 cytowań).

Pierwsze miejsce w zestawieniu portali internetowych zajmuje Onet, który wygenerował niemal 2,8 tys. cytowań i awansował o jedną pozycję. Drugie miejsce należy do Wirtualnej Polski (2,7 tys. wzmianek), a trzecie do Interii (blisko 1,5 tys. cytowań).

„Press” w czołówce w swojej kategorii

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników na pierwszym miejscu pozostał „Forbes”. W listopadzie magazyn odnotował 327 cytatów. Tytuł wicelidera należy do magazynu „Press”, na informacje którego inne media powoływały 179 razy. Na trzecim miejscu jest „Twój Styl” (150 cytatów).

Czytaj też: Grupa PZU podpisała trzyletnią umowę współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

Liderem listopadowego rankingu mediów regionalnych została „Gazeta Krakowska”. Dalej znalazły się: Radio Poznań (171 cytatów) i Radio Kraków cytowane 156 razy.

Listopadową analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 55 537 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Z kolei z raportu "O tym się mówi", przygotowywanego przez IMM we współpracy z Radiem Zet, wynika, że w listopadzie najbardziej zasięgową publikacją w polskich mediach był artykuł Renaty Kim w tygodniku "Newsweek Polska" pt. "Szymon Hołownia »studiował« na Collegium Humanum. Oceny wpisywał rektor". Na podstawie tekstu Kim w listopadzie powstało 859 publikacji, których zasięg IMM oszacował na 69,1 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Czytaj też: Nowy „Press”: Andrzej Andrysiak, XYZ Nawackiego, była naczelna „Pisma” i odbudowa Trójki

(MAK, 03.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.