Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyborcza.pl wciąż ma szanse zbliżyć się do celu subskrypcyjnego ze strategii 2018-2022

Podcastowa biblioteka radia Tok FM to ponad 200 audycji i cykli o różnej tematyce. To też przyniosło sukces subskrypcyjny Agorze (fot. Piotr Molecki/East News)

Po Tok FM Premium także Wyborcza.pl ma szanse zrealizować cel subskrypcyjny, który określono w strategii Agory na lata 2018-2022. Firma zakładała w 2017 roku, że liczba subskrybentów Tok FM wzrośnie z 10 tys. w 2017 roku do 30 tys. w 2022. I to się udało.  Natomiast baza "Wyborczej" też miała się potroić - ze 107 tys. do 327 tys.

W dokumencie dotyczącym strategii Grupy Agora na lata 2018-2022 koncern podkreślał, że chce umocnić się na pozycji lidera rynku subskrypcji treści. Model biznesowy w tym zakresie stoi na dwóch nogach - płatnym dostępie do serwisu Wyborcza.pl i subskrypcjach platformy Tok FM Premium. Firma zakładała, że liczba subskrybentów Tok FM wzrośnie z 10 tys. w 2017 roku do 30 tys. w 2022. Baza "Wyborczej" też miała się potroić - ze 107 tys. do 327 tys.

Z subskrypcjami Tok FM się udało, o czym głośno informowała stacja. "Tok FM Premium z 30 tys. sprzedanych dostępów to jeden z najciekawszych projektów subskrypcyjnych w Europie wśród rozgłośni radiowych. Cieszy nas również, że nasi subskrybenci tak bardzo cenią sobie programy i podcasty Tok FM - średni miesięczny czas, jaki poświęcają na słuchanie naszych treści premium rośnie i dziś wynosi już prawie 9 godzin" - cieszył się w połowie listopada cytowany w komunikacie Marcin Kowalczyk, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory.

- Dane o liczbie subskrypcji zarówno dla Wyborcza.pl, jak i Tok FM Premium zwykle podajemy w raporcie Grupy Agora za miniony kwartał. Wynik Tok FM na poziomie 30 tys. zakomunikowaliśmy dodatkowo z uwagi na jego szczególny charakter - mówi "Presserwisowi" Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory.

Wyborcza.pl wciąż ma szanse zrealizować cel założony pięć lat temu. Agora nie informuje dziś konkretnie, czy uda się dojść do 327 tysięcy subskrypcji, jakie zapisano w strategii, choć do końca 2022 roku został już tylko miesiąc. Jednak w ostatnim raporcie kwartalnym opublikowanym w połowie listopada podaje, że na koniec trzeciego kwartału br. Wyborcza.pl miała 294 tys. sprzedanych subskrypcji. To o 12 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok temu i skok z 263 tys.

Jednocześnie Agora podaje, że udział wpływów cyfrowych w przychodach "Gazety Wyborczej" osiągnął poziom 42 proc. W strategii na lata 2018-2022 założono 50 proc. (ŁO)

(03.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.