Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wiosną TVP 1 liderem oglądalności wśród wszystkich widzów, TVN w 16-49, a Polsat w 16-59

Łączny udział kanałów z tzw. wielkiej czwórki w grupie 4+ spadł z 33,37 proc. do 28,79 proc. (fot. Andres Ayrton/Pexels)

Od marca do maja TVP 1 uzyskała najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród wszystkich widzów. W grupie komercyjnej 16-49 prowadził TVN, który powiększył przewagę nad Polsatem. Z kolei wśród widzów 16-59 lat liderem był Polsat.

W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, udział TVP 1 wynosił 8,18 proc., co oznacza wzrost z 9,4 proc. w tym samym okresie rok wcześniej. Drugie miejsce utrzymał Polsat, uzyskując 7,24 proc. (spadek z 8,43 proc.), a trzecie TVP 2 – 6,7 proc. (spadek z 8,3 proc.). Tuż za telewizyjną Dwójką był TVN, notując 6,67 proc. (spadek z 7,24 proc.).

Czytaj też: Organizator Wiktorów i producent serialu "Blondynka" zakończył rok na plusie

Spośród kanałów informacyjnych naziemny TVP Info z 6,45 proc. udziału (wzrost z 3,79 proc.) wyprzedził kablowo-satelitarny TVN 24 z 6,08 proc. (wzrost z 4,94 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: TVN Siedem – 3,18 proc. (spadek z 3,8 proc.), TV Puls – 3,09 proc. (spadek z 3,71 proc.), TV 4 – 2,88 proc. (spadek z 3,59 proc.) i Polsat News – 2,4 proc. (wzrost z 1,94 proc.).

Wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia pozycję lidera utrzymał TVN, którego udział wyniósł w tej grupie 8,39 proc. wobec 9,59 proc. rok wcześniej. Polsat miał 7,9 proc. (spadek z 9,26 proc.), TVP 2 – 5,06 proc. (spadek z 6,12 proc.), TVP 1 – 4,9 proc. (spadek z 5,26 proc.), a piąty TVN 24 – 4,39 proc. (wzrost z 3,14 proc.). Dla porównania TVP Info uzyskał 3,4 proc. (wzrost z 1,59 proc.).

Czytaj też: W wakacje "Fakty o świecie" również w TVN 24

Z kolei wśród widzów 16-59 lat prowadził Polsat z 7,77 proc. udziału (spadek z 9,25 proc.). TVN uzyskał 7,6 proc. (spadek z 8,52 proc.), TVP 1 – 5,74 proc. (spadek z 6,28 proc.), TVP 2 – 5,26 proc. (spadek z 6,25 proc.), a TVN 24 – 4,6 proc. (wzrost z 3,34 proc.).

Kanały z tzw. wielkiej czwórki w grupie 4+ miały łącznie 28,79 proc. (spadek z 33,37 proc.), w 16-49 zdobywały 26,25 proc. (spadek z 30,26 proc.), a w 16-59 – 26,37 proc. (spadek z 30,3 proc.).

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Canal+ nie zekranizuje "Listów zza grobu" Remigiusza Mroza. Prawa przejęła firma Aktiv Media

(KOZ, 20.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.