Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Grudzień 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Coraz mniej pozytywnych informacji o Hołowni

Szymon Hołownia prowadził „Mam talent!” wspólnie z Marcinem Prokopem od 2008 roku (fot. Mirosław Sosnowski/Tvn)

Media szeroko komentowały doniesienia o tym, że Szymon Hołownia, były już prowadzący "Mam talent!" w TVN, ma wystartować w wyborach prezydenckich. W ostatnich dniach przybyło komentarzy negatywnych na temat dziennikarza. Hołownia ogłosił decyzję w sprawie kandydowania w niedzielę.

O tym, że Hołownia może wystartować w przyszłorocznych wyborach prezydenckich, poinformowała 8 listopada Polityka Insight. Pisały o tym też tygodniki "Wprost" i "Newsweek Polska". Z doniesień mediów wynika, że Hołownia wraz z zespołem pracuje już od sierpnia, chce startować w wyborach jako kandydat obywatelski.

Jak policzył dla nas Press-Service Monitoring Mediów, w pierwszych dniach od podania tej informacji, czyli od 8 do 10 listopada, na temat Szymona Hołowni pojawiło się w mediach tradycyjnych i społecznościowych ponad 3 tys. publikacji. Większość miała wydźwięk neutralny. Negatywne publikacje pojawiły się w telewizji (jeden materiał telewizyjny), serwisach internetowych (5 materiałów) i w mediach społecznościowych (84 materiały). Zdecydowanie więcej było publikacji pozytywnych: w mediach społecznościowych (1,5 tys. materiałów), serwisach internetowych (31 materiałów), prasie (2 materiały), telewizji (2 materiały), radiu (1 materiał).

Po tym, jak Szymon Hołownia zapowiedział, że odchodzi z "Mam talent!", w dniach 28-30 listopada spadła liczba publikacji na jego temat – pojawiło się ich 1,3 tys. W radiu, prasie i telewizji nie pojawił się żaden pozytywny komentarz o Hołowni. W tym samym okresie w prasie i telewizji ukazało się po jednym materiale o wydźwięku negatywnym. W serwisach internetowych było 77 materiałów pozytywnych i 18 negatywnych. Z kolei w mediach społecznościowych pozytywnych publikacji było 903, a negatywnych 100.

Na poniższej grafice widać wzrost zainteresowania hasłem "Szymon Hołownia" w wyszukiwarce Google w ostatnim miesiącu.

- W mediach tradycyjnych początkowo pojawiały się pozytywne głosy na temat Hołowni, gdyż było to newsem. Teraz media zaczynają analizować, kto ma największe szanse na wygranie wyborów prezydenckich, więc nic dziwnego, że nie ma pozytywnych komentarzy – komentuje Wiesław Gałązka, ekspert ds. wizerunku politycznego.

(IKO, 06.12.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

Mniej oglądania za darmo w sieci
Emerytura założycieli Google
YouTube goni telewizję
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.