Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Empik wycofał ze sprzedaży pismo Leszka Bubla

Już następnego dnia po zamieszczeniu tego wpisu Empik podjął decyzję o wycofaniu "Tajemnic Świata" ze swojej sieci sprzedaży (screen: Twitter.com/verykozak)

Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik „Tajemnice Świata”, bo zawiera antysemickie treści.

Wydawcą "Tajemnic Świata" jest Leszek Bubel, który sam siebie określa jako „naczelnego antysemitę RP”. Wydaje on takie tytuły, jak: „Tylko Polska”, „Ściśle Tajne” i „Super Detektyw”.

W czwartek wieczorem na Twitterze jeden z internautów napisał, że rzeszowski Empik „kolportuje antysemicką propagandę Leszka Bubla”. Dołączył do tego zdjęcie „Tajemnic Świata” na półce i drugie z paragonem za zakup pisma w Empiku.

W piątek w odpowiedzi na ten wpis rzeczniczka Empiku Monika Marianowicz napisała, że firma wycofuje ze sprzedaży nakład tego tytułu i kolejnych jego wydań do swojej sieci już nie przyjmie.

- Nie ma wątpliwości, że na łamach tego periodyku jest mowa nienawiści. W tej sytuacji zdecydowaliśmy, że natychmiast wycofujemy go z oferty i zdjęliśmy egzemplarze z półek. Nie chcemy być platformą do szerzenia tego rodzaju treści – mówi Monika Marianowicz. W następujący sposób tłumaczy, jak pismo Bubla trafiło do sprzedaży w Empiku: - Staramy się, aby nasza oferta była możliwie najszersza, aby klienci mieli pełny wybór. Współpracujemy z kluczowymi dystrybutorami prasowymi. Ufamy, że dostarczane do nas periodyki prezentują treści zgodne z prawem. Nie ma w Polsce mechanizmów kontroli czy instytucji, która na bieżąco weryfikuje treści w prasie pod kątem podejrzenia złamania prawa. Możemy tylko i wyłącznie reagować na bieżąco na otrzymane zgłoszenia i konsultować je z prawnikami.

W listopadzie 2018 roku w sklepie internetowym Empiku zablokowana została sprzedaż książki Jacka Międlara "Moja walka o prawdę". Sieć zareagowała w ten sposób na zgłoszenia dotyczące szerzenia w książce mowy nienawiści.

(PD, 11.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„NYT” znów rentowny dzięki abonamentom online i wpływom z reklamy

Siedziba "NYT" (Pixabay.com)

W ostatnim kwartale 2018 roku „New York Times” zaczął ponownie przynosić zyski. Jego dochód w tym okresie wyniósł 55,1 mln dol. - rok wcześniej miał 56,8 mln dol. straty.

Na zysk "NYT" wpływ ma szybko rosnąca sprzedaż subskrypcji do internetowego wydania gazety oraz zyski z reklamy cyfrowej, które w ub.r. były o 23 proc. wyższe niż w roku 2017.

Dziennik poinformował, że z jego prenumeraty cyfrowej korzysta już 4,3 mln czytelników. W ostatnim kwartale ub.r. pozyskał ich 265 tys. Do 2025 roku chce sprzedać 10 mln subskrypcji online.

(MC, 11.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.