Dział: PRASA

Dodano: Luty 09, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trener Legii Warszawa nie pozwolił dziennikarce na zadawanie pytań

Koprowiak powiedziała, że zachowanie trenera świadczy o braku szacunku wobec kibiców (fot. screen YouTube.com / Legia Warszawa)

Trener Legii Warszawa Ricardo Sa Pinto podczas konferencji prasowej powiedział do Izy Koprowiak z "Przeglądu Sportowego" (Ringier Axel Springer Polska), że nie może zadawać pytań. Zachowanie trenera skrytykowali inni dziennikarze sportowi.

Na konferencji prasowej przed meczem 21. kolejki Lotto Ekstraklasy z Wisłą Płock. Koprowiak zadała pytanie o to, jak drużyna zmieniła się od ostatniego spotkania z Zagłębiem Sosnowiec, nad czym pracowała i jak zaprezentuje się w najbliższej rozgrywce.

– Dopóki nie będziesz respektować Legii, moich piłkarzy i sztabu nie będziesz zadawać mi pytań. Możesz tu być i słuchać, ale nie będziesz pytać – odpowiedział dziennikarce Ricardo Sa Pinto.

Koprowiak zwróciła uwagę, że jako przedstawicielka "Przeglądu Sportowego" zadaje pytania także w imieniu kibiców, którzy chcieliby poznać odpowiedzi. – W tym momencie trener ignoruje kibiców – stwierdziła. – Trener zdania nie zmieni, bardzo prosimy o kolejne pytanie – odparł krótko Bartosz Zasławski, przedstawiciel biura prasowego Legii.

Zachowanie trenera Legii skrytykowali na Twitterze dziennikarze sportowi. "Krótko. Iza to rzetelna i bardzo dobra dziennikarka. Zachowanie trenera: dno. Znowu" – napisał Mateusz Skwierawski z Wirtualnej Polski."

"Ignorowanie/karanie dziennikarza/nie odpowiadanie na pytania podczas konferencji za to, że pisze niewygodne teksty dla trenera/zawodnika/klubu jest bardzo słabe, małostkowe i dziecinne. Trener Sa Pinto zachował się poniżej wszelkich standardów" - skomentował z kolei Maciej Wąsowski z "Przeglądu Sportowego". Podkreślił też, że sprawą powinna zająć się komisja ds. mediów i marketingu PZPN.

(KW, 09.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Empik wycofał ze sprzedaży pismo Leszka Bubla

Już następnego dnia po zamieszczeniu tego wpisu Empik podjął decyzję o wycofaniu "Tajemnic Świata" ze swojej sieci sprzedaży (screen: Twitter.com/verykozak)

Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik „Tajemnice Świata”, bo zawiera antysemickie treści.

Wydawcą "Tajemnic Świata" jest Leszek Bubel, który sam siebie określa jako „naczelnego antysemitę RP”. Wydaje on takie tytuły, jak: „Tylko Polska”, „Ściśle Tajne” i „Super Detektyw”.

W czwartek wieczorem na Twitterze jeden z internautów napisał, że rzeszowski Empik „kolportuje antysemicką propagandę Leszka Bubla”. Dołączył do tego zdjęcie „Tajemnic Świata” na półce i drugie z paragonem za zakup pisma w Empiku.

W piątek w odpowiedzi na ten wpis rzeczniczka Empiku Monika Marianowicz napisała, że firma wycofuje ze sprzedaży nakład tego tytułu i kolejnych jego wydań do swojej sieci już nie przyjmie.

- Nie ma wątpliwości, że na łamach tego periodyku jest mowa nienawiści. W tej sytuacji zdecydowaliśmy, że natychmiast wycofujemy go z oferty i zdjęliśmy egzemplarze z półek. Nie chcemy być platformą do szerzenia tego rodzaju treści – mówi Monika Marianowicz. W następujący sposób tłumaczy, jak pismo Bubla trafiło do sprzedaży w Empiku: - Staramy się, aby nasza oferta była możliwie najszersza, aby klienci mieli pełny wybór. Współpracujemy z kluczowymi dystrybutorami prasowymi. Ufamy, że dostarczane do nas periodyki prezentują treści zgodne z prawem. Nie ma w Polsce mechanizmów kontroli czy instytucji, która na bieżąco weryfikuje treści w prasie pod kątem podejrzenia złamania prawa. Możemy tylko i wyłącznie reagować na bieżąco na otrzymane zgłoszenia i konsultować je z prawnikami.

W listopadzie 2018 roku w sklepie internetowym Empiku zablokowana została sprzedaż książki Jacka Międlara "Moja walka o prawdę". Sieć zareagowała w ten sposób na zgłoszenia dotyczące szerzenia w książce mowy nienawiści.

(PD, 11.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.