Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 10, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wietnam rozpoczyna walkę z Facebookiem

Firma Marka Zuckerberga ma problemy w kolejnym kraju (fot. Brian Solis, www.briansolis.com/Flickr.com)

Wietnamskie władze oskarżyły Facebook o złamanie tamtejszych przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, ponieważ firma Marka Zuckerberga nie usunęła z serwisu „oszczerczych wpisów” krytycznych wobec rządu w Hanoi – podał w środę „Financial Times”.

Ministerstwo Informacji i Komunikacji zagroziło, że nie dopuści do płacenia za „reklamę nienawiści” na stronach Facebooka, wstrzymało też zwrot podatków, by ukarać firmę za złamanie wietnamskiego prawa. Według resortu Facebook pozwolił swym użytkownikom na zamieszczanie na swych profilach „oszczerstw, treści antyrządowych, treści zniesławiających osoby, organizacje i urzędy państwowe”. Serwis społecznościowy miał też niewłaściwie zarządzać reklamami, nie informować władz o „nieuczciwych użytkownikach” i unikać płacenia podatków.

Przepis dotyczący cyberbezpieczeństwa w Wietnamie wszedł w życie 1 stycznia. Jak komentuje „Financial Times”, ma on ograniczyć działalność Facebooka i nakazuje przechowywanie danych w Wietnamie oraz otwarcie tam biura firmy.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MC, 10.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa strategia reklamowa Amazona

Amazon to najbardziej wartościowa firma giełdowa świata (fot. Christian Wiediger/Unsplash)

Amazon wdraża nową strategię reklamową, polegającą na wysyłaniu darmowych próbek produktów do klientów, którzy będą wybierani na podstawie informacji o ich przyzwyczajeniach i preferencjach – poinformował serwis Axios.

Za wysyłanie próbek zapłacą partnerzy Amazona, a reklamowe prezenty trafią do odbiorców, o których Amazon wie, że będą nimi zainteresowani.

Jak komentuje Axios, strategia Amazona obliczona jest na zdobycie przewagi w tym obszarze, w którym najwięksi rywale jak Google czy Facebook nie są w stanie konkurować. Axios zauważa, że takie rozwiązanie to połączenie starej metody marketingowej opartej na darmowych próbkach z wykorzystaniem "uczącego się software'u" (machine learning) do analizy danych na temat klientów.

(MC, 11.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.